کد خبر ۳۸۶۱۸ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی استان قم عنوان کرد

ضرورت تعامل و همفکری با دانشگاه‌ها برای تحقق امنیت پایدار

رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی استان قم بر ضرورت تعامل و همفکری با دانشگاه‌ها برای تحقق امنیت پایدار تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان قم، جواد قنبری در دیدار با رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره سخنان مقام معظم رهبری پیرامون قرارگاه فرهنگی، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید قرارگاه جنگ نرم بوده و اساتید فرماندهان جنگ نرم باشند تا با نگاه به افقی مشخص و با دوراندیشی به آموزش همچنان به کار فرهنگی اهتمام داشت. چرا که انقلاب ما یک انقلاب اجتماعی یا اقتصادی نیست و برای توسعه آن به وجود ساختارهایی با بخش‌های فرهنگی مشخص بویژه در دانشگاه‌ها که یک محیط فرهنگی هستند نیاز است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان گفت: انقلاب فرهنگی درست هنگامی شکل گرفت که مدت‌ها بود نیروهای انقلاب در درون دانشگاه تلاش می‌کردند تا دانشگاه را به ریل و مسیر آرمان‌های انقلاب ببرند.

وی افزود: ما باید توجه داشته باشیم که ایرانیان نبوغ بالایی دارند و اساتید ما به ویژه در دو دهه‌ گذشته، اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده‌اند که نتیجه‌ آن ورود به برخی عرصه‌‌ها در دنیا‌ مثل علوم هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، شبیه‌سازی، لیزر و اپتیک بوده است.

قنبری با تاکید بر لزوم و اهمیت همکاری پلیس و دانشگاه گفت: با توجه به رشد روزافزون علم، فناوری و پیچیدگی زندگی اجتماعی، بهره گیری از علوم و فنون جدید و روزآمد، امری اجتناب ناپذیر است و تحقق ایجاد امنیت پایدار در جامعه جز با تعامل پلیس و دانشگاه محقق نخواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com