کد خبر ۳۸۶۲۷ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
از 4 آبان‌ماه در وزن منهای 60 کیلوگرم

کاراته‌کای قم روی تاتامی قهرمانی جهان به میدان می‌رود

امیر مهدی‌زاده به عنوان تنها نماینده کاراته استان قم در مسابقات کاراته 2016 قهرمانی جهان برابر حریفان به روی تاتامی می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)،کاراته‌کایی که در دو میدان جهانی سال‌های 2012 و 2016 توانست در رقابت‌ با حریفان مدعی خود از کشورهای مختلف بهترین عملکرد خود را نشان داده و دو مدال طلا و برنز را برای کاراته ایران به ارمغان بیاورد، امسال سومین تجربه جهانی را پیش‌رو دارد.

این کاراته‌کای موفق و مدال‌آور، امیر مهدی‌زاده است که در پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته ایران بار دیگر توجه تمام کارشناسان این رشته و کادر فنی تیم ملی را به خود جلب کند و نفر فیکس تیم ملی شد تا اکنون نماینده قم در پیکارهای قهرمانی جهان باشد.

این در حالی است که استان قم در اوزان مختلف مسابقات آزاد انتخابی تیم ملی کاراته ایران نمایندگان خود را اعزام کرد تا تعداد سهمیه‌های بیشتری در تیم اعزامی ایران به رقابت‌های 2016 قهرمانی جهان داشته باشد اما از بین آنها در حال حاضر اعزام تنها یک کاراته‌کا به پیکارهای جهانی 2016 قطعی شده است.

امیر مهدی‌زاده کاراته‌کایی است که در چند ماه اخیر همواره در اردوی تیم ملی حضور داشته‌ و اکنون برای درخشش در رقابت‌های جهانی آماده شده است تا بعد از مدال طلای سال 2012 کاراته دنیا در پاریس فرانسه و برنز سال 2014 جهان‏‏، هم اکنون در آوردگاه جهانی اتریش به دنبال سومین مدال جهانی خود است.

این در حالی است که پیکارهای کاراته قهرمانی جهان از روز سه‌شنبه چهارم آبان ماه بعد از برگزاری مراسم وزن‌کشی رسما آغاز می‌شود و کاراته‌کاهای حاضر در این جام در اوزان مختلف برای کسب مدال و قرار گرفتن روی سکوهای برتر برابر یکدیگر به روی تاتامی می‌روند.

امیر مهدی‌زاده در حالی به عنوان کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم نماینده کاراته قم و کشورمان در مسابقات 2016 قهرمانی جهان شده که این پیکارها به میزبانی شهر لینز کشور اتریش با حضور چهره‌های مطرح این رشته از کشورهای مختلف به انجام می‌رسد.

تیم ملی کاراته در حالی راهی رقابت‌های قهرمانی جهان که با تشخیص کادر فنی این تیم چندین مرحله اردوی آماده‌سازی برای ملی‌پوشان برگزار شد و حتی اعضای تیم ملی حدود دو ماه قبل از اعزام به این مسابقات در تورنمنت بین‌المللی سوئیس نیز به میدان رفتند.

در این رقابت‌ها امیر مهدی‌زاده کاراته‌کای مطرح قم در وزن خود با رقبای مطرحی به رقابت پرداخت و با کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی از روی تاتامی خارج شد تا اوج آمادگی خود را برای درخششی مجدد در مسابقات کاراته 2016 قهرمانی جهان به نمایش بگذارد.

عملکرد کاراته‌کای قم در رقابت‌های معتبر برون‌مرزی چند سال اخیر همواره راضی کننده بوده و مهدی‌زاده به عنوان شاخص‌ترین چهره این رشته با انگیزه، جسور، متعصب و پرتوان مقابل حریفان صف‌آرایی کرده و توانسته علاوه بر دو مدال طلا و برنز جهان، مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی و همچنین مدال طلای مسابقات 2015 قهرمانی آسیا را نیز از آن خود کند.

این ‌کاراته‌کای خوشنام استان قم با ارائه مبارزات زیبا و جسورانه خود یکی از شانس‌های اصلی تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان برای کسب مدال از پیکارهای کاراته جهانی 2016 در لینز اتریش است و از هم اکنون به المپیک 2020 فکر می‌کند که نخستین دوره حضور رشته کاراته در این المپیک به شمار می‌رود.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com