کد خبر ۳۸۶۹۶ انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸
آیت الله سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم:

دولت تحت تاثیر آدرس های غلط دشمنان دوست نما قرار نگیرد

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم از دولت خواست تحت تاثیر آدرس های غلطی که دشمنان دوست نما می دهند قرار نگیرد و وزاری پیشنهادی برای سه وزارتخانه را فاقد معیارهای لازم برای تصدی مسؤولیت های مهم اجرایی ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه افکار شوم دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال تفرقه افکنی است، اظهار کرد:‌ باید زیرسایه رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، بر محور ولایت فقیه اجتماع کرده و پاسخ کوبنده‌ای به کسانی که به دنبال تفرقه‌افکنی هستند بدهیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی، اظهار کرد: شهید مرحمت والازاده به خاطر سن کم اجازه حضور در خط مقدم را نداشت ولی با تمسک به سیره حضرت قاسم از مقام معظم رهبری دستخط حضور در خط مقدم را گرفت و شهید فهمیده و شهید والازاده در صف شهدا قرار گرفتند و نشان دادند که ولایتمدار واقعی اینها هستند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه هشتم آبان روز پدافند غیرعامل است، اضافه کرد: دشمن برای تاثیر ابزارهای خودش از شیوه‌های نوین استفاده می‌کند؛ باید پدافند غیرعامل به مردم آموخته شده تا نظام در برابر تهدیدها مقاوم باشد.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله مرعشی نجفی خاطرنشان کرد: ایشان عمر با برکت خودشان را به تعلیم و تربیت صرف کردند؛ انس با کتاب، نسخه‌شناسی،‌ آشنایی با انساب، همراهی با امام و انقلاب از ویژگی‌های این مرجع عالیقدر بود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره برگزاری همایشی در خصوص گرامیداشت شخصیت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: ایشان در همه حال به عنوان یک عالم دینی، سیاستمدار صادق و انقلابی صریح حاضر شد و ملاحظات شخصی را در فعالیت‌های گسترده و اثرگذار خود راه نداد، بنابر این ایشان اسوه‌ای برای روحانیون کشور است.

وی با اشاره به استعفای سه نفر از وزرای دولت و پذیرش این استعفا از سوی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه نفر برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شده‌اند. عدم تسلط افراد پیشنهاد شده برای حوزه کاری و ضعف در عملکرد قبلی و حضور برخی در فتنه سال 88 از مواردی است که می‌تواند ترمیم دیرهنگام کابینه را دچار چالش و موانع جدی کند.

وی تاکید کرد: دولت نباید مورد تاثیر آدرس‌های غلط دشمنان دوست‌نما قرار گرفته و باید از شخصیت‌های دلسوز در این حوزه استفاده کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز 13 آبان بیان کرد: در این روز آحاد ملت شریف قم در جوار بیت امام(ره) حضور یافته و به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، تصریح کرد: ‌استکبار تعبیر قرآنی است و درباره کسانی به کار رفته که دارای قدرت هستند و به همین دلیل حق می‌دهند که در امور دیگر کشورها و ملت‌ها دخالت کنند.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) قبل از انقلاب با لایحه کاپیتولاسیون مخالفت کردند بیان کرد: امام در 13 آبان دستگیر شده و ایشان به ترکیه تبعید شدند و آنها فکر می‌کردند که جلوی حق را گرفته‌اند در حالی که خداوند مقدر کرده بود که انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند.

امام جمعه قم گفت: دشمنان از طریق حمله نظامی، تهاجم فرهنگی، تجهیز دشمنان جمهوری اسلامی و تشدید فشار اقتصادی می‌خواستند روحیه استکبار ستیزی را از ملت ما بگیرند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هر از گاهی حرف‌های آشتی‌جویانه می‌زنند و وقتی که به مسؤولان نظام لبخند زدند ولی خنجری پشت سر خود پنهان کرده بوند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها همواره سعی داشتند که شعار مبارزه با استکبار را کمرنگ کنند چرا که تا وقتی شعار«مرگ بر آمریکا» در این کشور حاکم است تسلط بر ایران اسلامی و منابع آن برای آنها ممکن نیست.

سعیدی تاکید کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند جمهوری اسلامی ایران حتی یک قدم از مواضع خود عقب نشینی نکرده و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی تصریح کرد: مردم ما بدانند که دشمنان شما هر کسی که باشند و با هر قدرتی که همراه باشند، در برابر ایمان و مقاومت شکست خورده و مجبور به عقب‌نشینی شده و از این به بعد هم شکست خواهند خورد.

امام جمعه قم با بیان اینکه عزت ملت مسلمان در کشور ما به دلیل روح استکبارستیزی است، افزود: تسخیر لانه جاسوسی که امام راحل آن را انقلاب دوم نامید برخاسته از روح ایمان و عزت ملت است.

وی تاکید کرد: با صراحت اعلام می‌کنیم در کنار ملت‌های مظلوم فلسیطن، سوریه، عراق، یمن و بحرین ایستاده‌ایم و در کنار همه کسانی‌که رو در روی آمریکا و اسرائیل غاصب ایستاده‌اند هستیم و در این راه از هیچ قدرتی هراسی نداریم.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مبارزه با استکبار اصلی قرآنی است، خاطرنشان کرد: با کسانی که به دنبال تحریف شخصیت حضرت امام(ره) و دوستی با استکبار هستند و فریب لبخندهای دشمن را خورده و در خفا و آشکار با آنها طرح دوستی می‌ریزند قرآن برخورد جدی داشته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com