کد خبر ۳۸۷۰۷ انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴
حجت‌الاسلام‌ ماندگاری:

دولت‌های اسلامی نباید به حاکمان دروغگو اعتماد کنند

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه دولت‌های اسلامی نباید به حاکمان دروغگو اعتماد کنند، گفت: امروز فاسق‌تر از آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد مهدی ماندگاری  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: 36 هزار شهید دانش‌آموز در کشور داریم که گل سرسبد این شهدا محمد حسین فهمیده است. شهدای دانش آموز می‌توانند که الگوی نوجوانان کشور باشند و امام خمینی(ره) توانست از این نوجوانان بازیگوش، افرادی عاشق شهادت بسازد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به نوجوانانی که اهل فعالیت و تلاش بودند، نفرمودند که در یک گوشه بایستید، بلکه به آن‌ها گفتند که به سوی جلو یعنی صراط مستقیم حرکت کنید. شهدای دانش‌آموز نشان دادند که نوجوانان با شور خود می‌توانند از بسیاری از افراد جلو‌تر بروند و هم نشین اولیاء و انبیاء باشند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: امام خمینی(ره) جلوی تلاش نوجوانان را نگرفتند، بلکه به این تلاش سمت و سو دادند و برای این کار بسیج دانش آموزی شکل گرفت، همچنین امام خمینی(ره) نوجوانان را به سوی مسجد و روحانیت هدایت کردند و در این راه از بسیج کمک گرفتند و 97 درصد شهدای کشور اهل مسجد بودند.

ماندگاری با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی نوجوانان اظهار کرد: آن‌ها دوست دارند که دیده بشوند و دیگران آن‌ها را تشویق کنند، امام خمینی (ره) به نوجوانان فرمودند که اگر در صراط مستقیم حرکت کنید، خداوند خریدار شما خواهد بود و فرشتگان هم شما را تشویق خواهند کرد. باید این هدف را برای نوجوانان تبیین کرد که خداوند خریدار آن‌ها است، امام خمینی(ره) در خصوص شهید فهمیده فرمودند که رهبر ما آن طفل 13 ساله است و همه نوجوانان می‌توانند به این جایگاه برسند.

وی ادامه داد: روز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تبعید امام خمینی(ره) است، ایشان به مردم یاد دادند که دست رد به سینه هر طاغوتی بزنند و ولایتمدار باشند، 13 آبان امسال هم مردم ایران پرشور‌تر از هر سال دیگر برای گفتن شعار مرگ بر آمریکا آماده هستند.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: امام سجاد(ع) به مردم فرمودند که از هم صحبتی با انسان دروغگو پرهیز کنید، چون او آن چیزی که برای شما دسترسی‌اش سخت است را نزدیک نشان می‌دهد و شما را فریب می‌دهد، این روایت به این معنا است که دولت‌های اسلامی نباید با حاکمان دروغگو هم‌صحبتی کنند و به کشوری همچون آمریکا که دروغگو است، اطمینان کنند و اگر با آن‌ها مصاحبت کردند، ضرر می‌کنند.

ماندگاری با اشاره به کارنامه سیاه آمریکا اظهار کرد: آمریکا در دوران جنگ تحمیلی به صدام کمک‌های زیادی کرد، اگر امام سجاد (ع) فرمودند که با انسان دروغگو مصاحبت نکنید، این تنها برای بعد فردی نیست و برای روابط بین المللی هم این مسئله صادق است، کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و عربستان دروغگو هستند، چرا باید به دنبال ارتباط با این کشور‌ها باشیم.

وی ادامه داد: برخی از مسؤولان کشور می‌گویند که در برجام تحریم‌ها برداشته شد، در حالی که مقام‌های آمریکایی می‌گویند که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده‌اند، اگر با دولت فاسقی ارتباط برقرار کردید، آن دولت شما را به لقمه‌ای می‌فروشد، دولت آمریکا یک دولت فاسق است که منافع خود را دنبال می‌کند. آمریکا تا لحظه آخر از شاه حمایت کرد، ولی به محض پیروزی انقلاب اسلامی او را‌‌ رها کرد، امروز فاسق‌تر از آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان نداریم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: امام سجاد(ع) فرمودند که با انسان بخیل مصاحبت نکنید، بخیل کسی است که به فکر شما نیست و در زمانی که به او احتیاج دارید، شما را‌‌ رها می‌کند. زمانی که شاه و صدام به آمریکا احتیاج داشتند، این کشور به آن‌ها کمک نکرد، امام سجاد(ع) انسان‌ها را از مصاحبت با شخص دروغگو، بخیل و ظالم پرهیز داده است.

ماندگاری با اشاره به ضرورت برگزاری باشکوه مراسم 13 آبان اظهار کرد: امسال هم در روز 13 آبان به خیابان‌ها می‌آییم تا بگوییم که آمریکا، فاسق، بخیل و دروغگو است. ما جنگ با کشوری را نداریم، ولی به دنبال آن‌ها هم راه نخواهیم افتاد و از تهدید و تحریم این کشور‌ها هم نمی‌ترسیم، انسان اگر با خداوند باشد، از هیچ کسی نخواهد ترسید، باید با دوستان اهل بیت(ع) دوست و با دشمنان آن‌ها دشمن باشیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com