کد خبر ۳۸۷۹۳ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵
رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان قم:

دوچرخه سواران قمی مسیرقم تا کربلا را رکاب میزنند

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان قم گفت: رکاب‌زنان توانمند قم نیز به نمایندگی از جامعه ورزش در مراسم ویژه روز اربعین شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در کربلای معلی حضور می‌یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) به نقل از فارس ،محمدکاظم حججی اظهار کرد: دوچرخه‌سواران قم نیز همانند دیگر مسلمانان و شیعیان در سوگ اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان همچون تمامی مراسم‌های فرهنگی و مذهبی در کنار دیگر اقشار جامعه ایفای نقش و ادای احترام می‌کنند.

وی با اشاره به اعزام دو گروه دوچرخه‌سواری از قم به مقصد عتبات عالیات، اضافه کرد: ابتدا کاروان هم رکابان حسینی قم به همین منظور با ترکیبی متشکل از 9 رکاب‌زن از جوار بارگاه نورانی حضرت معصومه (س) به منظور عرض ارادت به سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) حرکت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: گروه دوچرخه‌سواری ماجراجویان تورنادوی قم نیز با نام کاروان عشاق الحسین (ع) حرکت خود را از جوار بارگاه حضرت معصومه (س) به سمت عتبات عالیات آغاز کرده‌اند و با عبور از مرز شلمچه، ادامه حرکت خود با دوچرخه را به سمت نجف اشرف پیگیری می‌کنند.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان قم در ادامه از پیش‌بینی شرایط و تسهیلاتی برای تمرینات بدنسازی رکاب‌زنان قم خبر داد وی افزود: 16 نفر از برترین‌های رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هر دو رشته کورسی و کوهستان دوچرخه‌سواری قم با در دست داشتن کارت بیمه ورزشی و شناسنامه می‌توانند از ابتدای آذرماه به منظور حضور در تمرینات بدنسازی فصل زمستان از پایگاه قهرمانی ورزشگاه حیدریان استفاده کنند.

حججی در ادامه به برگزاری یک دوره مربیگری درجه سه این رشته اشاره و بیان کرد: در کنار فعالیت‌های همگانی و قهرمانی که برای رشد و توسعه دوچرخه‌سواری اجرا می‌کنیم، توجه ویژه‌ای به امر آموزش داریم و این دوره مربیگری به میزبانی هیات دوچرخه‌سواری استان خراسان رضوی برگزار می‌کند.

وی به برگزاری یک دوره مربیگری درجه دو این رشته در تهران نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به اعلام فدراسیون دوچرخه‌سواری، هیات تهران زیر نظر کمیته آموزش فدراسیون دوره مربیگری درجه دو این رشته ورزشی را با حضور مربیان علاقمند به میزبانی کمپ تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری مجموعه ورزشی آزادی تهران در روزهای چهارم تا نهم آذر ماه برگزار خواهد کرد.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان قم بیان کرد: علاقمندان به حضور در این دوره مربیگری دوچرخه‌سواری می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با هیأت دوچرخه‌سواری استان تهران ارتباط برقرار کنند، ضمن اینکه همراه داشتن معرفی‌نامه از هیات دوچرخه‌سواری استان الزامی است.

وی با بیان اینکه یک دوره کلاس  داوری درجه سه دوچرخه‌سواری از 26 تا 29 آبان ماه در استان همدان برگزار می‌شود، اضافه کرد: یکی دیگر از دوره‌های آموزشی که رکاب‌زنان قم در آن امکان حضور داشتند، توسط هیأت پزشکی ورزشی استان قم با عنوان کارگاه روش بهینه مصرف مکمل‌های غذایی به منظور پیشگیری از دوپینگ بود.

حججی در ادامه به یکی از مفاد آیین‌نامه مسابقات لیگ این رشته در قم نیز اشاره و بیان کرد: بر اساس ماده هشت آیین نامه اجرایی مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری باشگاه‌های قم در سال 95، امتیازات کسب شده توسط رکاب‌زنان در هر مرحله متعلق به تیمی است که ورزشکار در آن تیم به عنوان دوچرخه‌سوار حضور داشته است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com