کد خبر ۳۸۸۱۷ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷
آیت‌الله سبحانی:

حوزه باید فقیه تربیت کند/ علما مانع ورود افکار الحادی به فکر جوانان می‌شوند

یکی از مراجع تقلید گفت:‌ حوزه باید فقها را تربیت کند، شهرهای ما از فقها خالی شده است، هر یک، استان خود را در نظر بگیرید 50 سال گذشته چه خبر بود الان چگونه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: اگر فقیهی بمیرد، ملائکه آسمان در نقاطی که در آن مکان خدا را عبادت می‌کرد و باب‌های آسمان‌ها که اعمالش به سوی خدا صعود می‌کرد، بر او اشک می‌ریزند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در دوران گذشته برای اینکه اشرار وارد شهر نشوند، پیرامون شهر دیوار می‌کشیدند و در نقاط مختلف مردان جنگی را قرار می‌دادند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علما مانند آن دیوارهای بلند هستند، که این دیوارها مردم را از شر اشرار حفظ می‌کند، گفت: فقها، ‌علما، نویسندگان، محققان و مدرسان و مبلغان، ‌منبر می‌روند، درس می‌دهند، سخنرانی‌ می‌کنند و جلساتی با جوانان دارند،‌ به این وسیله اجازه نمی‌دهند مجتمع به وسیله افکار اشرار آلوده شود.

وی عنوان کرد: علما سبب می‌شوند دزدان عقاید مغز و ایمان جوانان را نربایند، عالم در جامعه بسیار ارزشمند است، عالم فقیه، آشنا به اسلام و ارزش آن مانند دیوار شهر است که اجازه نمی‌دهد دشمنان وارد شهر شوند،‌ علما نیز اجازه نمی‌دهند از فضای مجازی و غیرمجازی افکار الحادی وارد فکر جوانان شوند.

آیت‌الله سبحانی تأکید کرد:‌ باید به درس، بحث، نوشتن و تفسیر قرآن،‌ فقه و اصول علاقه بیشتری داشته باشید، حوزه باید فقها را تربیت کند، شهرهای ما از فقها خالی شده است، هر یک، استان خود را در نظر بگیرید 50 سال گذشته چه خبر بود الان چگونه است.

وی با بیان اینکه باید تربیت فقیه کنیم تا دیواری برای جامعه باشد، گفت: تربیت فقیه،‌ مداومت و استمرار می‌خواهد،‌ اینکه با بهانه‌هایی درس را رها کنند، نمی‌توان دیواری بنا کرد، باید انسان مقاوم و مستمر در درس باشد تا خود را بسازد و اجازه ندهد دشمنان وارد جامعه شوند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کار ما کمی نهال فروشی شده است کمی که درس خواندند، سراغ کارهای اجرایی می‌روند، مسجد، منبر و تبلیغات اسلامی را چه کسی اداره کند، باید بخش اعظم طلاب برای فقه،‌ اصول و تفسیر بمانند و سپس جامعه را اداره کنند.

وی ادامه داد: کار اجرایی محترم است و بخشی باید به سراغ کارهای اجرایی بروند، ولی حفظ نظام بستگی به دین مردم دارد، اگر مردم متدین شدند، نظام محفوظ می‌ماند اگر کوتاهی کردیم و علاقه مردم به دین کمتر شد، به نظام صدمه وارد می‌شود.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه شما مانند دیوار شهر هستید، نگذارید دشمن وارد شهر شود،‌ گفت: اکنون دشمن فراوان است و ابزار فراوانی استفاده می‌کند، فضای مجازی گسترده است، در چنین شرایطی باید هوشیار باشیم و از آن راهی که دشمن وارد شده وارد شویم.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم را هدایت کنیم، گفت: اکنون دشمن جنگ سردی به نام تبلیغ دارد، باید از آن راه وارد شویم، تبلیغ داشته و آشنا به افکار روز باشیم و خود را به مجهز به علم کنیم و آمال و افکار ما بالا بردن خود و جامعه را سبب شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد:‌ انگیزه به تحصیل را در خود افزایش دهید، یعنی در تمام روز کارتان تحصیل، تعلیم و نوشتن باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com