کد خبر ۳۸۸۳۳ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۲
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قم خبر داد:

وقوع 204 تصادف طی 4 روز در قم

دکتر محمدرضا حسنی رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قم با اشاره به آمار امدادرسانی اورژانس قم در چهار روز گذشته گفت: در این مدت 806 ماموریت از سوی ماموران اورژانس انجام شد که 204 مورد از این ماموریت‌ها به تصادفات اختصاص داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، محمدرضا حسنی با اشاره به خدماتی که از سوی اورژانس قم در ایام اربعین حسینی به زائران ارائه شد، اظهار کرد: در این روزها شاهد کاهش دما در نقاط مختلف استان قم بودیم و در همین راستا نسبت به آماده باش تیم‌ها اقدام کردیم.

وی با اشاره به استقرار تیم‌های اورژانس در اطراف حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و... بیان کرد: در قالب این تیم‌ها 12 دستگاه آمبولانس و سه موتورلانس آماده خدمت‌رسانی بودند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم به حضور برخی از نیروهای ستادی اورژانس در قالب تیم‌های گشتی در سطح شهر و محورهای مواصلاتی استان گفت: از روز 27 آبان ماه تا اول آذر ماه 806 ماموریت توسط اورژانس قم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده شاهد وقوع پنج فوتی در تصادفات استان بودیم،‌خاطرنشان کرد: در این ایام 4 هزار و 224 تماس با اورژانس قم برقرار شد که این تماس‌ها منجر به 678 ماموریت درون شهری و 128 ماموریت جاده‌ای شد.

حسنی با بیان اینکه از کل ماموریت‌های یاد شده 204 مورد اختصاص به تصادفات داشت، اضافه کرد: در تصادفات چهار روز اخیر 243 نفر مجروح شدند که 65 نفر از مجروحان به صورت سرپایی درمان شده و مابقی پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 106 مورد از ماموریت‌های یادشده مربوط به حوادث موتورسواران بود که این میزان 50 درصد آمار تصادفات قم را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به اینکه 97 مورد از تصادفات موتورسیکلت داخل شهر قم و 9 مورد نیز در محورهای مواصلاتی استان به وقوع پیوست، خاطرنشان کرد: در تصادفات موتورسواران 112 نفر مجروح شدند که از این تعداد 44 نفر سرپایی درمان شده و مابقی به بیمارستان انتقال یافتند.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com