کد خبر ۳۸۸۷۹ انتشار : ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳
طی هشت ماهه اول سال جاری ؛

ارجاع بیش از یکصد مورد درخواست بررسی وقوع قصور در امر درمان

فرزانه مهدی زاده معاون اداره کل پزشکی قانونی قم اظهار داشت : طی هشت ماهه اول سال جاری، بیش از یکصد مورد درخواست بررسی قصور احتمالی در امر درمان به اداره کل پزشکی قانونی قم ارجاع داده شده است که تا کنون بیش از60 درصد از این پرونده ها رسیدگی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، معاون اداره کل پزشکی قانونی قم گفت: بررسی قصور پزشکی یکی از مهمترین امور کارشناسی در کمیسیون های تخصصی سازمان است که روند رسیدگی به آن لزوماً در قالب کمیسیون تخصصی پزشکی و صرفاً با دستور مقام قضایی انجام می شود.
 
فرزانه مهدی زاده افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه تعداد 103 مورد پرونده بررسی قصور پزشکی به واحد کمیسیون این اداره کل ارجاع شده است. 
 
وی تصریح کرد: تا کنون بیش از60 درصد از این پرونده ها رسیدگی و نظریه کمیسیون در مورد احراز یا عدم احراز قصور در امر درمان به مقام قضایی اعلام شده است.
 
معاون پزشکی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی در ادامه گفت: برای بررسی قصور پزشکی، کمیسیون های تخصصی این اداره کل در رشته های مختلف پزشکی و برحسب نوع پرونده های ارجاعی تشکیل شده و در مورد صحت انجام اقدامات درمانی و درستی تکنیک های بکار رفته با استناد به مبانی علمی تصمیم گیری می شود.
 
وی افزود: در زمان رسیدگی به پرونده های قصور پزشکی، مدارک و مستندات بیمارستانی و تشخیصی بطور کامل گردآوری شده و توضیحات لازم از کادر درمانی و شاکیان اخذ می شود. 
 
مهدی زاده ادامه داد: سپس موضوع در جلسات کمیسیون با حضور متخصصان مربوطه طرح شده و مورد رسیدگی قرار می گیرد تا در مورد وقوع قصور اظهار نظر گردد. 
 
وی خاطرنشان کرد: در صورت احراز قصور پزشکی، میزان خسارت وارد شده به بیمار در اثر این قصور نیز تعیین و به مقام قضایی اعلام می شود.
 
 
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com