کد خبر ۳۸۹۰۴ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵
آیت‌الله مکارم شیرازی:

معرفی اسلام واقعی تبلیغات منفی علیه ایران و شیعه را بی‌اثر می‌کند

آیت‌الله‌ ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان بر لزوم معرفی مبانی اصیل اسلام و فقه شیعه به جهانیان تأکید کرد و گفت: ارائه اسلام ناب تبلیغات منفی را از بین برده و نگرش جهانیان را نسبت به ایران و شیعه تغییر خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی ، آیت‌الله‌ ناصر مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی اظهار داشت: برگزاری این همایش بسیار مهم است و آثار مطلوبی از جنبه‌های مختلف خواهد داشت.

وی شناساندن اسلام واقعی به جهان را از برکات ‌چنین همایش‌هایی دانست و خطاب به برگزارکنندگان همایش اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی گفت: شما درواقع با برگزاری این همایش به اسلام، شیعه، روحانیت شیعه و نظام اسلامی خدمت می‌کنید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تبلیغات منفی علیه ایران و شیعه در خارج از کشور، ضمن تأکید بر معرفی مبانی و اندیشه‌های اصیل فقه شیعه به جهانیان خاطرنشان کرد: ارائه اسلام ناب در قالب همایش‌ها و نشست‌ها‌، تبلیغات منفی را از بین برده و نگرش جهانیان را نسبت به ایران و شیعه تغییر خواهد داد.

وی در پایان ضمن دعا برای برگزارکنندگان همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی، ابراز امیدواری کرد این‌چنین اقدامات ذخیره یوم المعاد مجریان باشد.

دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از روند برگزاری این همایش پرداخت و گفت: دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی روزهای هفدهم و هجدهم آذرماه در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مبلغی بابیان در این همایش بیش از ده‌ها نفر اندیشمند و پژوهشگر از  20 کشور جهان حضور خواهند داشت، اظهار داشت: دومین همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و مشارکت علمی مؤسسات آموزشی و پژوهشی حوزه و برگزار خواهد شد.

وی اصول و ارزش‌های اخلاقی مشترک در ادیان و نقش دین در رویکرد بشردوستانه، افراد و مکان‌های تحت حمایت در زمان درگیری مسلحانه، حمایت و حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی با تأکید بر جایگاه و دسترسی آب و اجساد و مفقودان در درگیری‌های مسلح را محورهای چهارگانه این همایش برشمرد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی اسلام و حقوق بشردوستانه بین‌المللی برگزاری این همایش را در تغییر نگاه جهانیان به اسلام و فقه شیعه مهم ارزیابی کرد و با اشاره به غنای بالا و ادبیات قوی و گسترده فقه شیعه نسبت به مسائل حقوق بشردوستانه تأکید کرد: باید در قالب چنین همایش‌ها و گفتگوهایی این مبانی غنی را باقوت بهتر و بیشتری به جهانیان ارائه کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com