کد خبر ۳۸۹۰۷ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹
مدیر جامعه الزهرا(س):

تاکنون ۵۲۰۰۰ طلبه خواهر در نقاط مختلف کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به آمار فارغ‌التحصیلی ۵۲ هزار طلبه خواهر در نقاط مختلف کشور گفت: جامعه الزهرا(س) ۱۰ درصد از داوطلبان را با آزمون‌هایی که برگزار می‌کند، جذب کرده و از نظر هدایت تحصیلی این نهاد علمی مشکلی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام سید سجاد هاشمیان پیش از ظهر امروز در نشست مشترک جامعه الزهرا(س) و وزارت آموزش‌وپرورش که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: امروز هیچ کاری مهمتر از تعلیم و تربیت در کشور نداریم و این کاری است که انبیاء به‌خاطر آن به رسالت رسیده‌اند، انسان و خلقت خاص او برای کمال خلق‌شده و برای رسیدن به مقام خلیفه الهی است.

مدیر جامعه الزهرا(س) بابیان اینکه وجود 13 میلیون دانش‌آموز آمار بسیار بالایی است، گفت: جامعه الزهرا(س) با دستور مستقیم حضرت امام(ره) تأسیس‌شده و بعد از حضرت امام، مقام معظم رهبری این استقلال را حفظ کرده‌اند و در توافقاتی که با وزارت آموزش‌وپرورش خواهیم داشت این شأن و جایگاه حفظ خواهد شد.

هاشمیان با اشاره به اینکه دانش‌آموختگان فراوانی فارغ‌التحصیل می‌شوند که اکثر آن‌ها شغل ندارند، گفت: برای کشف معدن باید کارشناسان نظر دهند و میزان طلا و نقره را مشخص کنند درحالی‌که برای فرزندان خود که به‌مثابه یک معدن هستند این کار کمتر انجام می‌شود چراکه توانمندی‌های دانش آموزان مختلف بوده و باید این مسئله موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: جامعه الزهرا(س) 10 درصد از داوطلبان را با آزمون‌هایی که برگزار می‌کند جذب کرده و از نظر هدایت تحصیلی این نهاد علمی مشکلی ندارد.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه 52 هزار فارغ‌التحصیل طلبه خواهر در نقاط مختلف کشور داریم، گفت: بهترین برنامه‌هایی که تدوین می‌کنیم از طریق بهترین دستگاه یعنی آموزش‌وپرورش است و باید فارغ‌التحصیلان جامعه الزهرا(س) برای تقویت این نهاد مهم فعالیت کنند.

هاشمیان با اشاره به اینکه جامعه الزهرا(س) در حال طراحی رشته‌های جدیدی است، گفت: امید است این نشست آغاز خوبی برای همکاری عمیق بین آموزش‌وپرورش و جامعه الزهرا (س) باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com