کد خبر ۳۸۹۱۲ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱
عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

ادامه روند اجرای پروژه تقاطع ۱۵ خرداد این هفته تعیین تکلیف می‌شود

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه روند اجرای پروژه تقاطع ۱۵ خرداد در یک تفاهم‌نامه شفاهی که داشتیم این هفته تعیین تکلیف خواهد شد احتمالاً ادامه پروژه تحویل شهرداری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به روند اجرایی پروژه تقاطع 15 خرداد اظهار داشت: این تقاطع  به قرارگاه قائم ارتش سپرده شد و مشکلاتی در مسیر اجرای پروژه به وجود آمد در آخرین جلسه‌ای که با مسئول بنیاد تعاون ارتش داشتیم بنا شد تا 20 آذر عرشه پل شمال به جنوب افتتاح شود و زیر ترافیک رود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مابقی پروژه در یک تفاهم‌نامه شفاهی که داشتیم این هفته تعیین تکلیف خواهد شد احتمالاً ادامه پروژه تحویل شهرداری شود.

وی با اشاره به علت تأخیر این پروژه گفت: یک علت مربوط به شرکت‌های حفار بود با توجه به اینکه نقشه خوبی از شبکه‌های قم نداریم با مشکل فنی  مواجه شدیم دلایل  بعدی مربوط به معارضین و تأمین منابع مالی این پروژه بود.

امیرآبادی بیان کرد: قرارگاه سازندگی سپاه  و قرارگاه سازندگی ارتش مبالغ بالایی از دولت طلب دارند و این دو قرارگاه مشکل نقدینگی دارند، قرارگاه سازندگی ارتش نتوانست نقدینگی را برساند و پروژه با نقدینگی مواجه بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌های شهرک پردیسان آماده نیست، تصریح کرد: در این شهرک زیرساخت‌ها همراه با رشد منازل مسکونی نبوده است طرح جدیدی برای اجرایی شدن در آنجا مطرح است.

امیرآبادی گفت: در منطقه نیروگاه، شاه ابراهیم و شهرک امام حسن(ع) در حال انجام طرح فاضلاب هستیم و این مسئله به بحث صنعت و فضای سبز داخل شهر کمک می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه نمک گفت: در مورد این مسئله نامه‌ای به سرکار خانم ابتکار و مهندس چیت چیان نوشته‌ایم و خواستار آن هستیم که به ما جواب دهند چراکه وضعیت دریاچه نمک از دریاچه ارومیه بدتر است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مناطق محرم استان عنوان کرد: مبلغی بالغ‌بر 95 میلیارد تومان از سفر مقام معظم رهبری به این مناطق اختصاص داده‌شده است.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: در منطقه چهار مردان و آذر پارک و فضای سبز نداریم 5 و نیم میلیارد تومان به این مناطق اختصاص داده‌شده و به‌زودی تملک در این منطقه شروع خواهد شد تا پارک دراین منطقه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه آمده  تا شعاع 15 کیلومتری در اختیار شهرداری قرارداده شود تا این فضاها را ساماندهی کنند، گفت: سند چشم‌انداز داریم اما جایی تصویب نشده تا به آن استناد کرد.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com