کد خبر ۳۸۹۱۳ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴
حجت الاسلام دعایی:

تقویت ایمان اجتماعی از مهم‌ترین رسالت طلاب است

حجت الاسلام دعایی با بیان اینکه تقویت باورهای نظری سبب افزایش ایمان قلبی افراد نسبت به حقانیت حیا و عفت می‌شود، گفت: از مهم‌ترین رسالت طلاب تقویت ایمان افراد در جامعه است زیرا این مهم مانع نفوذ فرهنگ منحوس غربی که تنها مروج بی‌حیایی و بی‌عفتی شده است، می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام سید محمد محسن دعایی مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مشهد، شنبه شب در دوره آموزشی عفاف و حجاب که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی قم برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در حضور جمعی از فعالان مردمی فرمودند: در زمان کنونی افراد و حتی موسسات نمی‌توانند تاثیر لازم را در به‌سازی فضای فرهنگی و پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشند بروید و جبهه‌ تشکیل دهید همچنانی که دشمنان شما هم برای فعالیت‌های نرم خود جبهه سازی می‌کنند.

حجت الاسلام دعایی با بیان اینکه ما مفتخر هستیم که نسبت به مقوله عفاف و حجاب محکم‌ترین ادله فطری، علمی و شرعی را در اختیار داریم، بیان داشت: ضرورت بهره‌مندی از ملکه حیا و عفاف و خویشتن‌داری و بروز و ظهور آن در نحوه پوشش زنان و مردان بر اساس بنیادهای پولادین فطرت، عقلانیت و شریعت اقدس ترسیم شده است.

وی افزود: کسانی که در جبهه مقابل ما هستند و این امور را زیر سوال می‌برند دستشان از این سه مقوله تهی است خداوند در سوره احزاب حجاب و عفاف را یک امر حکومتی بیان می‌کند و به عنوان یک وظیفه جداناشدنی حاکمیت دینی در کشور اسلامی نام می‌برد.

مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مشهد با تاکید به اینکه حاکمیت اسلامی نمی‌تواند خودش را از صیانت و پاسداری عفاف و پاکدامنی عمومی فاقد مسؤولیت ببیند، تصریح کرد: نگاه بی خیالانه به امر حجاب یک نگاه سکولار و خیانت به اسلام است اگر چنین نگاهی در جامعه حاکم باشد نگاهی ضد دینی است.

حجت الاسلام دعایی با توجه به اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از نهاد خانواده آغاز شود، گفت: مهارت سبک زندگی عفیفانه و عفت ورزی باید ابتدا از خانواده آغاز و نهادینه شود و این مهم با تولید محتوا که مهارت محور است محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب عقلانیت و برهان است، عنوان کرد: زمانی که بانوان با پوشش عفیفانه در جامعه حاضر می‌شوند در امنیت کامل قرار می‌گیرند، امروز مقوله امنیت گمشده انسان و بشریت است، انسان هرگز نمی‌تواند زشتی اندامش را به کسی نشان دهد و این همان عفاف است که قرآن بدان اشاره می‌کند.

مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی مشهد با تاکید به اینکه امروز دشمن در راستای حیا زدایی بسیار فعال عمل می‌کند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: امروز جوانان ما در فضای مجازی قتل عام می‌شوند؛ ایشان دستور ورود دادند و فرمودند: اکثر فضای مجازی را دشمنان ما اشغال کرده‌اند بروید و اینها را عقب بزنید.

حجت الاسلام دعایی با بیان اینکه تقویت باورهای نظری سبب افزایش ایمان قلبی افراد نسبت به حقانیت حیا و عفت می‌شود، بیان داشت: از مهم‌ترین رسالت طلاب تقویت ایمان افراد در جامعه است زیرا این مهم مانع نفوذ فرهنگ منحوس غربی که تنها مروج بی‌حیایی و بی‌عفتی شده است می‌شود.

وی حیازدایی و عفت‌زدایی را از مهم‌ترین اهداف دشمن در راستای نفوذ فرهنگی غرب بیان کرد و گفت: دشمن انتظار دارد ما در کلان کشور به جایی برسیم که اگر کسی بخواهد عفیف باشد احساس ذلالت کند و کسانی که در متن جاهلیت مدرن هستی و سرمایه خودشان را به تاراج می‌گذارند احساس افتخار داشته باشند.

مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام مشهد در پایان با اشاره به دلایل فروپاشی اندلس، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ بی‌حیایی و بی‌عفتی سبب فروپاشی جامعه اسلامی می‌شود و ما باید مراقب باشیم تاریخ دیگر تکرار نشود و این مهم نیاز به بیداری و فعالیت قوی جبهه‌ای در راستای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب دارد.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com