کد خبر ۳۸۹۲۵ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تغییر خوی استکباری آمریکا محال است/ تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ایران نمی‌تواند با خوی استکباری و زیاده‌خواه آمریکا کنار بیاید، گفت: تا آن‌ها از خوی استکباری خود دست نکشند نمی‌توانیم با آن‌ها قرارداد برد - برد داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود با اشاره به اینکه فقه مقدمه فهم قرآن در فهم احکام قرآن است، اظهار کرد: در قرآن بر مقابله با خط کفر تأکید شده و پیام آیات قرآن در مبارزه با شرک و جداسازی خط ایمان از خط شرک است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دموکراسی حقیقی، انسانیت و آزادگی در اسلام آمده است، افزود: براساس آموزه‌های اسلام وظیفه ماست با کسانی که با ما سر جنگ ندارند و به منافع‌مان دست‌اندازی نمی‌کنند ارتباط مسالمت‌آمیز داشته باشیم.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: کسانی که با ما به دشمنی برخورد می‌کنند براساس دستورات قرآن و تجربیاتی که از بدعهدی‌های آن‌ها دیده‌ایم نباید فریب پیمان با آن‌ها را بخوریم.

وی ادامه داد: مذاکره برای حفظ منابع و مصالح مسلمانان لازم است اما نباید فریب بخوریم، نباید به هیچ وجه از خواسته‌های بر حق خودمان دست‌ برداریم و امتیاز بدهیم باید دست‌اندرکاران و مذاکره‌کنندگان این موضوع را در نظر داشته باشند.

حسینی اشکوری با تأکید بر اینکه وحدت کلمه اصلی است که باید در مواجهه با دشمنان مورد توجه باشد، تصریح کرد: باید با انسجام و وحدت حول محور ولایت‌فقیه و رهبری با دشمنان مواجه شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام اسلامی بعد از هزار و اندی سال به دست فقها برپا شده است، گفت: از همین رو دشمنان درصدد تضعیف جایگاه ولایت‌فقیه هستند.

وی مشکلات کشورهای اسلامی را به دلیل حکومت حکام دست‌نشانده استکبار دانست و اظهار کرد: به دلیل نبود اتحاد در این کشورها و فقدان ولایت‌فقیه مسلمانان زیر سیطره مستکبران و حکام دست‌نشانده قرار گرفته‌اند.

حسینی اشکوری افزود: براساس اصل عقلانی و اسلامی می‌توانیم با کسانی که با ما سر جنگ ندارند مراوده داشته باشیم مشروط بر اینکه مرزهای خودمان را مشخص کنیم علاوه بر آن ما باید راه خودمان را برویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی باید بر توانمندی‌های خودمان متکی باشیم، ادامه داد: حوزه‌های علمیه و نقش آن‌ها در روشنگری جامعه بسیار مهم است و می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان جنگ میان ادیان و مذاهب را هدف گرفته‌اند تا به خواسته‌های خود برسند، تصریح کرد: دشمنان در فضای مجازی، رسانه‌ها و حتی از راه‌های نظامی برای فروپاشی وحدت مسلمانان تکیه کردند.

حسینی اشکوری با تأکید بر اینکه آمریکا و دشمنان به دنبال تغییر ماهوی ایران هستند، گفت: مطالبه آمریکا و حامیان آن تغییر هویت ایران اسلامی است و تا وقتی آن‌ها درصدد غارت کشورهای اسلامی بوده و می‌خواهند آنها را به بردگی بکشانند و تضعیف کنند نمی‌توانیم با آن‌ها مراوده داشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا و حامیان آن به دلیل حمایت ایران از مظلومان عالم ما را متهم به حمایت از تروریست می‌کنند این در حالی است که آمریکا داعش و صهیونیست‌ها را تقویت کرده و در عراق، یمن، پاکستان و افغانستان و سوریه دست به جنایت می‌زنند.

وی با تأکید بر اینکه ایران نمی‌تواند با خوی استکباری و زیاده‌خواه آمریکا کنار بیاید، گفت: آن‌ها می‌خواهند نظام اسلامی تغییر ماهوی دهد اما ما هم می‌خواهیم آن‌ها تغییر ماهوی بدهند و از خوی استکباری خود دست بکشند در غیر این صورت نمی‌توانیم با آن‌ها قرارداد برد - برد داشته باشیم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com