کد خبر ۳۸۹۶۱ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۶
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دولت از پژوهشگران حوزه دین و علوم انسانی حمایت کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار حمایت بیشتر دولت از پژوهشگران حوزه دین و علوم انسانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محسن فقیهی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش بیان کرد: اگرچه قبول داریم که در سال‌های اخیر کشور با کاهش منابع مالی روبه‌رو بوده اما با این حال حتی‌الامکان از پژوهش‌های حوزه دین و علوم انسانی که در مسیر رفع نیازهای کشور است باید حمایت مالی لازم به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه علمی کشور به شمار می‌رود، افزود: در دنیای کنونی حمایت از پژوهش‌های مهم و کاربردی از اهمیت بسزایی برخوردار است و ما نیز که در مسیر توسعه و پیشرفت هستیم نباید از این مهم غافل شویم.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به اینکه در هر جامعه‌ای یکی از عوامل موفقیت توجه جدی به پژوهش و علم و فناوری است، گفت: با انجام کار علمی و پژوهشی طبعاً بهتر و دقیق‌تر می‌توان به رصد اوضاع و احوال جامعه پرداخت و به این طریق کمبودها، مشکلات و نواقص را احصا کرد.

وی اضافه کرد: بر همین منوال و بر پایه تحقیقات و پژوهش‌های اصولی و متقن به خوبی می‌توان راهکارهای عملی و مناسب را شناسایی کرده و آنها را به مجریان و دست اندرکاران امور معرفی و ارائه کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com