کد خبر ۳۸۹۷۷ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۸
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

سبک زندگی اسلامی در جامعه نسبت به گذشته کمرنگ شده است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نبود الگوی مناسب، توجه نکردن به الگوی جایگزین و ضعف تربیت متناسب در جامعه براساس الگوی‌های فکری موجب شده است که سبک زندگی اسلامی در جامعه نسبت به گذشته کمرنگ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی در بازدید جمعی از معاونان و مسؤولان حوزه‌های علمیه خواهران از موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل‌یاسین با بیان اینکه این موسسه فرهنگی در زمینه سبک‌زندگی اسلامی موفق عمل کرده است، ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه را بسیار با اهمیت توصیف کرد.

وی در ادامه به بیان نقش استادان در ترویج سبک زندگی اسلامی پرداخت و افزود: اندیشمندان اسلامی به ویژه اندیشمندان شیعی در تمام زمینه‌ها براساس آیات و روایات برنامه‌ریزی داشته و دارند و هیچ عرصه‌ای وجود ندارد که اندیشمندان شیعی برای آن برنامه نداشته باشند و ما نیز باید راه گذشتگان و بزرگان را ادامه دهیم و در تمام عرصه‌های مختلف به ویژه سبک زندگی اسلامی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه سبک زندگی در پایه و اساس فرهنگ تاثیر‌گذار است ادامه داد: سبک زندگی جدید و مدرن، اقتضائات مربوط به خودش را دارد و ما باید سبک زندگی اسلامی را با شرایط امروز تعریف کنیم؛ تعریفی که با استناد به معارف ناب آسمانی تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی باشد.

وی افزود: متون کهن از جمله بوستان و گلستان یک نظام تربیتی و سبک زندگی را ارائه می‌دهند و در حال حاضر نبود الگوی مناسب، توجه نکردن به الگوی جایگزین و ضعف تربیت متناسب در جامعه براساس الگوی‌های فکری موجب شده است که سبک زندگی اسلامی در جامعه نسبت به گذشته کمرنگ شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: با مطالعه سبک زندگی امروز و مقایسه با سبک زندگی دیروز متوجه می شویم سبک زندگی در گذشته عیب و نقص کمتری داشت. رابطه همه گزاره‌ها در سبک زندگی هماهنگ و اندازه بود. به همین دلیل بسته به امکانات آن روز، آسایش و آرامش برقرار بود و نیازهای واقعی نیز از راه‌های طبیعی آن پاسخ داده می‌شد اما امروز سبک زندگی از تقارن و همگونی خارج شده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه خواهران سبک زندگی در اولویت قرار داد و ما باید الگو‌های عملی را مدل‌سازی کنیم و طلابی را تربیت کنیم که هم خوب زندگی کنند و هم خوب زندگی کردن را به دیگران آموزش دهند و اشتباه است گمان کنیم که طلاب طریق هستند، بلکه طلاب در مرحله اول نقطه هدف هستند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com