کد خبر ۳۹۰۲۰ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳
آیت‌الله علوی گرگانی:

قرائت قرآن مقدمه‌ای برای درک مفاهیم و عمل به دستورات قرآن است

مرجع تقلید شیعیان قرائت قرآن و توجه به اذان به عنوان مقدمه نماز را سرآغازی بر درک مفاهیم و عمل به دستورات قرآن برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی از مراجع تقلید پیامی برای اختتامیه یازدهمین‌ جشنواره جشنواره قرآنی مدهامتان که در اردوگاه یاوران مهدی (عج) برگزار شد؛ صادر کردند که به شرح ذیل است.

 بسمه تعالی

قال الامام الکاظم(علیه السلام):

«فَإِنَّ دَرَجَاتِ الْجَنَّةِ عَلَى قَدْرِ آیاتِ الْقُرْآنِ یقَالُ لَهُ: اقْرَءْ وَ ارْقَ.فَیقْرَأُ ثُمَّ یرْقَى

 در ایام ولادت پیامبر نور و رحمت محمد مصطفی صلوات الله علیه و احیاگر فقه شیعه امام جعفر صادق علیه السلام توجه به معجزه ماندگار آن پیامبر؛ یعنی قرآن شریف امری مناسب و زیبنده است.

در دنیای پر زرق و برق امروزی که شیطان و شیطان صفتان تمام روح و ذهن جوانان ما را با رسانه‌های حقیقی و مجازی و ماهواره‌های متعدد در اختیار خود گرفته‌اند، توجه شما عزیزان و جوانان به قرآن و اذان در قالب مسابقات قرآنی مدهامتان؛ امری پسندیده و بسیار محبوب است.

لکن باید توجه داشته باشید که قرائت قرآن و توجه به اذان به عنوان مقدمه نماز سرآغازی بر درک مفاهیم و عمل به دستورات قرآن در سایه فرمایشات اهل بیت علیهم السلام است؛ چرا که به تصریح فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام آن‌ها در کنار هم هستند و در روز قیامت هم با هم خواهند بود.

پس نباید قرآن شما را از توسل به اهل بیت و استفاده از چشمه فیض آن‌ها غافل کند.

 اینجانب توصیه می‌کنم در همه حال قرآن را با وضو و با توجه به معانی آن و با استفاده از فرمایشات اهل بیت که مبیّن واقعیت و حقیقت قرآن هستند فرا بگیرند و حتماً بعد از هر بار خواندن قرآن برای فرج اسلام و مسلمین و نجات آن‌ها دعا کنید.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com