کد خبر ۳۹۱۵۰ انتشار : ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۹
در شانزدهمین مورد اعزامی؛

اعضای بدن یک شهروند قمی اهدا شد

در شانزدهمین مورد مرگ مغزی اعزامی از قم، اعضای بدن یک آقای 44 ساله اهدا شد ، پس از رضایت خانواده ایشان و هماهنگی های انجام شده، این فرد از بیمارستان شهید بهشتی قم به بیمارستان شریعتی تهران اعزام تا با اهدای اعضای خود پدر یا مادر و یا فرزند خانواده ای را از مرگ و معلولیت نجات دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص گفت: این آقا در یک حادثه تصادف با موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تشخیص کارشناسان مراحل اولیه اهدا اعضای پیکر وی فراهم شد.
وی گفت: پس از رضایت خانواده ایشان و هماهنگی های انجام شده، این فرد از بیمارستان شهید بهشتی قم به بیمارستان شریعتی تهران اعزام تا با اهدای اعضای خود پدر یا مادر و یا فرزند خانواده ای را از مرگ و معلولیت نجات دهد.
صمدی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها علی رغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی رسند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com