کد خبر ۳۹۲۳۳ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم خبر داد:

گاز مونوکسید کربن جان یک تن را در قم گرفت/ 3تن راهی بیمارستان شدند

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: طی 48 ساعت گذشته یک تن بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در این استان جان خود را از دست داد و هشت تن مصدوم شدند که سه تن آنان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی فراهانی اظهار داشت: درحادثه اول خروج لوله بخاری و هم استفاده ازاجاق خوراک پزی برای تولیدگرما یک آقا حدود 40 ساله در محل فوت کرده و خانمی 35 ساله به علت طولانی شدن زمان مسمومیت دچار عوارض آسیب مغزی شد که توسط پرسنل اورژانس همراه با عملیات احیا به یکی از بیمارستانهای قم منتقل شد.
وی اضافه کرد: درحادثه دوم درحسینیه ای دریکی از بخش های استان بعلت خروج لوله بخاری شش تن مصدوم شدند که یک تن بعلت شدت مسمومیت توسط آمبولانس اورژانس به مرکزدرماتی انتقال یافت.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: درحادثه سوم یک خانم به علت مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن درمنزل دچارکاهش سطح هوشیاری شد که با حضور بموقع اورژانس 115 به بیمارستان انتقال داده شد.
به گفته فراهانی از زمان شروع سرما دراستان قم تاکنون 10تن بعلت مسمومیت باگازco جان خودرا ازدست دادند وبیش از80تن نیز به تناسب میزان درجه وشدت مسمومیت یا درمحل حادثه بصورت سرپایی درمان شده اند ویا به مراکزدرمانی منتقل شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com