کد خبر ۳۹۲۵۴ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:

سارقان ۴۰۰ میلیاردی جواهرات و سنگ‌های قیمتی قم دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۲ سارق به اتهام سرقت جواهرات و سنگ‌های قیمتی از منزلی در قم به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: با پیگری های تیمی مجرب از مأموران آگاهی استان قم با شناسایی محل اختفای متهمان کشف و به همراه اموال مسروقی دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، کاظم مجتبایی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از همشهریان مبنی بر سرقت جواهرات و سنگ‌های قیمتی از منزل وی هنگام انجام معامله توسط دو خریدار به ارزش 400 میلیارد ریال، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله پیگیری پرونده در دستور کار تیمی مجرب از مأموران آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: بنا بر اظهارات مالباخته، نامبرده قصد فروش اموالی از قبیل زمرد پنج شیر افغان به وزن یک کیلو و 200 گرم، یک قطعه الماس و مقداری سنگ‌های عتیقه و قیمتی را داشت که سارقان از استان هم‌جوار پس از حضور در قم و منزل وی، با شاکی درگیر و این اموال را به سرقت می‌برند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در ابتدا فردی که واسطه این معامله بود شناسایی و در تحقیقات پلیس اظهار داشت هیچ‌گونه شناختی از متهمان نداشته و صرفاً با یکی از خریداران به‌صورت تلفنی در ارتباط بوده است.

مجتبایی گفت: مأموران با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی و با شناسایی محل اختفای متهمان پس از اخذ نیابت قضایی به استان مربوطه اعزام‌شده و آن‌ها را پس از دستگیری به استان قم منتقل کردند.

وی افزود: این افراد در پلیس آگاهی و در تحقیقات مأموران اذعان کردند با نقشه قبلی به بهانه خرید سنگ‌های قیمتی با شاکی قرار گذاشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: پس از استعلام از سازمان میراث فرهنگی و برابر دستور قضایی اموال مذکور تحویل مالباخته شد و متهمان نیز با صدور قرار قانونی راهی زندان شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com