کد خبر ۳۹۳۰۲ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:

پذیرش بیمار در بیمارستان فرقانی قم آغاز شد

دکتر محمدرضا مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تکمیل و تجهیز بیمارستان فرقانی قم گفت: پذیرش بیمار در این مرکز درمانی آغاز شد ، این بیمارستان در 350 تخت و9 طبقه توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و آماده ارائه خدمات به مردم می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا مظفری روز شنبه در گفت و گویی افزود: بیمارستان فرقانی بعد از 20 سال با عنایت دولت و همت دانشگاه علوم پزشکی قم به اتمام رسید تا افتخاری برای استان قم باشد.
وی بیان داشت: همزمان با اتمام ساخت این بیمارستان تجهیزات بیمارستانی نیز نصب شد و این بیمارستان در 350 تخت و9 طبقه توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و آماده ارائه خدمات به مردم شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این طرح مراحل آزمایش را پشت سر گذاشته و گازهای طبی آزمایش شد و هیچ گونه نشتی در طبقات و اتاق ها وجود نداشته است.
مظفری بیان داشت: هم چنین سیستم هوشمند بیمارستان و هواسازها نیز آزمایش نهایی شده و امیدواریم بهترین خدمات را به همشهریان و مردم ارائه کنیم.
وی ادامه داد: تمامی لوله های گاز شستشو و اقدام نهایی نیز انجام شده و امیدواریم بتوانیم بدون هیچ مشکلی خدمات رسانی کنیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: نیروی مورد نیاز این بیمارستان نیز طی برگزاری آزمون از طریق سایت سنجش مشخص شده که در حال جذب هستند.
مظفری به سیستم برق بیمارستان اشاره کرد و گفت: یک پست برق مجزا برای این بیمارستان تعریف شده تا بدون هیچ مشکل و دغدغه ای بتوانیم در خدمت همشهریان و همه مردم ایران در این بیمارستان باشیم.
بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی قم، روز 29 آذرماه امسال با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت و مسئولان استان قم به بهره برداری رسید.
بیمارستان فرقانی قم در 27 هزار متر مربع زیربنا و با 350 تخت در 9 طبقه احداث شده است که دارای واحدهای پشیبانی از جمله استریل مرکزی، شسشتوی البسه، آشپزخانه و موتورخانه فول ظرفیت است.
این بیمارستان دارای 11 اتاق عمل و 20 تخت ICU است که چهار تخت آن مجهز به دستگاه دیالیز است، هم چنین 18 تخت ویژه NICU نیز در این بیمارستان دایر شده است.
عملیات احداث این بیمارستان از 20 سال پیش آغاز شده بود که به دلیل مشکلاتی تا سال 93 متوقف بود؛ از ابتدای ساخت این بیمارستان تاکنون یک هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت و تجهیز این مرکز درمانی شده که 500 میلیارد ریال آن از طریق وام بوده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com