کد خبر ۳۹۳۱۷ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۷
معاون کمیته امداد استان قم:

بانک‌های عامل استان قم با کمیته امداد همکاری کنند

محمود تلخابی معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: تا پایان آذرماه فرصت شغلی برای ۵۶۶ نفر از مددجویان ایجاد، و مبلغی در حدود ۸ میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمود تلخابی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 95 اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های موجود، امسال باید حدود هزار و 600 فرصت شغلی در قم ایجاد شود که اعتباری در حدود 21 میلیارد و 600 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته‌شده بود.

وی با بیان اینکه منابع مالی این برنامه به دو صورت تهیه می‌شود، افزود: بخشی از تسهیلات از منابع امدادی و بازپرداخت اقساط سال‌های گذشته است که مبلغی بالغ‌بر 6 میلیارد و 600 میلیون تومان است، بخش دیگری از این تسهیلات به مبلغ 15 میلیارد تومان از محل   تبصره 26 قانون بودجه سال جاری کشور تأمین می‌شود.

تلخابی با تأکید بر ضرورت همکاری بانک‌های عامل استان با کمیته امداد، تصریح کرد: بانک‌های عامل استان باید در راستای پرداخت آسان به مددجویانی که از سوی کمیته امداد معرفی می‌شوند، اهتمام کنند.

وی با اشاره به سقف تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای مددجویان، خاطرنشان کرد: سقف پرداخت برای هر طرح اشتغال بر اساس نیاز آن بین 15 تا 30 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد با اشاره ایجاد فرصت شغلی برای 566 نفر از مددجویان تا پایان آذرماه امسال، عنوان کرد: طی این مدت، مبلغی در حدود 8 میلیارد تومان به این افراد پرداخت‌شده و حدود 500 نفر نیز در لیست پرداخت تسهیلات هستند.

وی محدود بودن منابع مالی کمیته برای مددجویان را مورداشاره قرار داد و گفت: کمیته امداد باهدف توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، سعی در کاهش تعداد مددجویان و خروج آن‌ها از چرخه حمایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، افراد مستعد اشتغال، طی مشاوره شغلی انجام‌شده برای بهره‌مندی از خدمات اشتغال و خودکفایی نظیر کسب مهارت‌های فنی، کاریابی و اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدت  هدایت می‌شوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com