کد خبر ۳۹۳۱۸ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲
معاون شهردار قم:

۳۰ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود

سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با اشاره به جمع‌آوری ۳۰ درصد پسماند شهر قم در روز گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار واحد صنفی در رابطه با مدیریت پسماند آموزش چهره به چهره دیده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید امیر سامع در دویست و سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد با اشاره به چشم‌انداز شهر مقدس قم اظهار داشت: داشتن مدیریت پسماند شهری و محیط زیستی پایدار از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم یکی از محورهای مهم مدیریت پسماند را توجه به اقتصاد سبز بیان کرد و گفت: جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی، تأمین بستر و ابزار مناسب و جلب مشارکت مردمی و فرهنگ‌سازی از جمله اموری است که برای پیش برد کارها موردنیاز است.

وی با اشاره به جریمه‌های صورت گرفته بر اساس قانون مدیریت پسماند گفت: تاکنون بیش از 350 پرونده در زمینه پسماندهای خشک و عمرانی تشکیل‌شده است همچنین بیش از 600 پرونده تخلف مدیریت پسماند تنظیم‌شده است.

سامع گفت: تاکنون جلساتی با اصناف گذاشته و بیش از 9 هزار واحد صنفی در رابطه با مدیریت پسماند آموزش چهره به چهره دیده‌اند همچنین 27 هزار قمی در منطقه دو شهری آموزش‌دیده‌اند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم به برگزاری کارگاه‌های آموزش شهروندی در مدارس اشاره کرد و گفت: در 224 مدرسه در 9 ماهه ابتدای سال برنامه‌های آموزشی داشته‌ایم.

وی با اشاره به افزایش قراردادهای خدماتی در سال 95 نسبت به سال گذشته گفت: پیش‌بینی‌های کیفی برای قراردادهای خدماتی گرفته‌ شده و رعایت بهداشت محیط کار و ایمنی در قراردادهای خدماتی از دیگر پیش‌بینی‌هایی است که صورت پذیرفته است.

سامع با اشاره به جمع‌آوری 30 درصد پسماند شهر قم در روز گفت: یکی از اهداف اطلاع‌رسانی و جریمه متخلفان، بحث جمع‌آوری پسماند روز است، همچنین حذف ناوگان زباله خارج از نوبت به مرور و تدریجی در حال انجام است که لازمه آن فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با اشاره به بدهی‌های شهرداری به شرکت‌های پیمانکار گفت: در حال حاضر بدهی 30 میلیارد تومانی به این شرکت‌ها به 10 میلیارد تومان رسیده است.

سامع با اشاره به میانگین تولید روزانه پسماند در سال گفت: این میزان در سال 93 بیش از 600 تن بوده که در سال 95 این میزان به 722 تن رسیده است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با تأکید بر اصلاح رفتار مردم در زمینه مدیریت پسماند افزود: با فرهنگ‌سازی شاهد افزایش چشمگیر تفکیک از مبدأ هستیم و آموزش چهره به چهره در اماکن مختلف به‌ویژه در مدارس، مساجد و منازل ادامه خواهد داشت.

سامع گفت: باید بخشی از هزینه‌های مدیریت پسماند از مردم گرفته شود تا بتوان خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کرد، همچنین پیگیری‌های لازم برای اجرایی کردن تکمیل طرح جامع پسماند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی به جمع‌آوری یک‌شب در میان پسماند اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید تصمیم‌گیری جدی صورت گیرد البته در اوایل با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم بود و برای وفق مردم با شرایط جدید باید صبور بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com