کد خبر ۳۹۳۲۲ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
مدیرکل اوقاف استان قم:

تاریخ انقلاب بدون قیام 19 دی قابل تفسیر نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سالروز قیام 19 دی مردم قم گفت: تاریخ انقلاب اسلامی بدون در نظر گرفتن این قیام مهم، قابل تفسیر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سالروز قیام 19 دی مردم قم، پیامی بدین شرح صادر کرد:

همه ساعت‌ها و لحظه‌ها از آن خدا هستند اما روزهایی هم وجود دارند که از آنها به ایام‌الله تعبیر می‌شود، روزهایی که اتفاقات مهمی در آن رخ داده و پیروزی مومنان بر دشمنان رقم خورده است؛ ایامی که شاید شکست ظاهری اهل حق را نیز در پی داشته اما در نهایت به استقرار حقیقت منجر شده است.

19 دی از ایام‌الله در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ روزی که مردم قم به پیروی از مرجعیت شیعه و در دفاع از حقانیت اسلام و رهبرشان قیام کردند و با خون سرخ خود، خطی تازه در برگ جدید کتاب انقلاب نگاشتند، سرمشقی برای همه آزادی‌خواهان که تا قیام نهایی منجی موعود، دست از مبارزه بر ندارند و در دفاع از آرمان‌های اسلام ناب، جانشان را فدا کنند.

19 دی را باید روز بصیرت مردم ایران و سرآغاز بصیرت‌افزایی ملتی قهرمان دانست، ملتی که ظلم را بر نتابیدند و برای سرنگونی تاریکی، فانوس حقیقت به دست گرفتند و با نور ایمان، شب ظلمانی جهل و خودکامگی را دریدند.

مردم قم در 19 دی سال 1356 حماسه‌ای جاوید خلق کردند و نظام سلطه را به مبارزه رو در رو فراخواندند، مقابله‌ای تاریخی میان نور و ظلمت، نبردی عظیم که پیروزی نهایی را از آن مردم با ایمان کرد و موجب استقرار نظام جمهوری اسلامی در پهنه ایران زمین شد؛ باید گفت تاریخ انقلاب اسلامی بدون در نظر گرفتن این قیام مهم، قابل تفسیر نیست.

این حماسه‌آفرینی تاریخی را باید بارها و بارها از نظر گذراند، شناخت و شناساند و با همه توان برای پاسداری از دستاوردهایش تلاش کرد، دستاوردهایی عظیم که حرکت مداوم در مسیر آزادی و استقلال در سایه امن ولایت، مهمترین آنهاست.

سید اسماعیل حسینی مقدم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com