کد خبر ۳۹۳۴۸ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳
معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

پژوهش‌های حوزه دین مورد حمایت جدی مسؤولان قرار گیرد

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواستار حمایت جدی مسؤولان از پژوهش‌های حوزه دین شد و آن را لازمه تولید علوم انسانی اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی یعقوب‌نژاد اظهار کرد: از آنجا که تحقیقات و پژوهش‌های حوزه دین در رشد و هدایت معنوی و دینی جامعه و به خصوص بحث اسلامی‌سازی علوم انسانی مؤثر است، بنابراین مسؤولان و متولیان در حمایت از آن نباید دچار تردید شوند.

وی افزود: در نگاه کلان نیز یکی از شاخصه‌های بسیار مهم رشد علمی در کشور، حمایت هدفمند از پژوهشگران به خصوص پژوهش‌های کاربردی است که نگاهش معطوف به حل مشکلات جامعه و برطرف کردن نیازی از نیازهای آن است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: از سویی امروزه هیچ‌کس در تاثیرگذاری جدی پژوهش در امر ارتقای شاخص‌های علمی و فرهنگی جامعه شکی ندارد و مسؤولان و مدیران کشور باید نسبت به حمایت از این بخش اهتمام لازم را از خود نشان دهند.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات مالی کشور شاهد کاهش بودجه بخش پژوهش بوده‌ایم که این امر به ویژه در حوزه پژوهش‌های دینی مشهودتر بوده است.

یعقوب‌نژاد بیان کرد: البته با توجه به مشکلات مالی که کشور با آن دست به گریبان است در برهه کنونی باید اولویت‌های حمایتی را به پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی داد، چرا که خروجی آن‌ها در امر رشد علمی کشور کاملاً ملموس است.

برچسب ها : خبرقم حوزه
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com