کد خبر ۳۹۳۶۷ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۹
آیت‌الله اعرافی:

دنیا بداند تمدید آیسا نقض برجام است

امام جمعه قم گفت: همه دنیا بداند تمدید آیسا نقض برجام است، در این راستا مسئولان باید در مقابل آن مقاومت کنند، اگر این قانون ناقض به عمل برسد، ملت ایران در برابر آن خاموش نمی‌نشیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: این شخصیت برجسته که دارای سوابق ممتد مبارزاتی و خدمات به کشور بود در طول زندگی خود در کنار امام(ره) و مقام معظم رهبری اصالت ولایت‌فقیه و علاقه به رهبری را صیانت کرد.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه با ارتحال آیت‌الله هاشمی شخصیتی از دست دادیم که در مبارزه سابقه ممتد داشت و در این مسیر متحمل رنج‌های فراوانی شده بود افزود: ایشان در مدیریت‌های کلان نظام حضور مؤثر داشته است  شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دل حوزه‌های علمیه برخاست و تلاش کرد تا پایان هویت حوزوی خود را حفظ کند.

قدردانی مردم از خدمات آیت الله هاشمی

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر با اشاره به اینکه تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چند پیام داشت تصریح کرد: این حضور گسترده نشان‌دهنده قدردانی مردم از خادم خود بود، این حضور ظرفیت بالا در نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه پیام رهبر معظم انقلاب حضور جریان‌های گوناگون و جوانان نشان‌دهنده وحدت، ولایت‌محوری، قدردانی و امنیت پایدار در جمهوری اسلامی بود ادامه داد: باید نقش همه این شخصیت‌ها را در استقرار نظام قدر بدانیم آنچه مایه اعتلا و عظمت کشور است آرمان‌های بلند شهدا و استمرار خط و اندیشه امام است که توسط رهبری تبیین می‌شود.

اعرافی خاطرنشان کرد: باید مسئولان قدردان این ملت باشند و با دل‌ و جان در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه تلاش کنند در این راستا مسئولان باید در مبارزه با فساد و حقوق‌های نجومی با گام‌های بزرگتری وارد شوند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه محور اندیشه الهی، اسلامی و ولایت را باید حفظ کنیم تأکید کرد: مردم شریف قم در 19 دی در محضر رهبر معظم انقلاب مشرف شدند امیدواریم حوزه و مسئولان به محورهای مهمی که ایشان اشاره کردند توجه کنیم

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به مسئله برجام گفت: همه دنیا بداند تمدید آیسا نقض برجام است در این راستا مسئولان باید در مقابل آن مقاومت کنند اگر این قانون ناقض به عمل برسد، ملت ایران در برابر آن خاموش نمی‌نشیند و مسئولان باید با قاطعیت بایستند.

زنگ خطر آسیب‌های خانواده به صدا در آمده است

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها و مسئله خانواده مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است اظهار داشت: افزایش سن ازدواج، افزایش طلاق و مسئله جمعیت که در معرض خطر بزرگ قرار گرفته و اگر معالجه نشود آینده جمعیت ما به مشکل اساسی تبدیل می‌شود، همه از موضوعاتی است که امروز به دغدغه تبدیل شده است.

اعرافی با بیان اینکه در گزارش دستگاه‌های قضایی و امنیتی در قم آمار درخواست طلاق در 9 ماهه امسال با افزایش روبه‌رو بوده است افزود: این آمارها در مسئله جمعیت، ازدواج، طلاق، اختلافات خانوادگی و مشکلات تربیت فرزندان زنگ‌های خطری است که به صدا در آمده و همه مسئولان و خانواده‌ها باید هشیار باشند.

امام جمعه قم با تاکید براینکه باید فرهنگ خانواده مورد اهتمام باشد تصریح کرد: بخشی از تصمیمات برای برطرف کردن مشکل جمعیت، افزایش طلاق، افزایش سن ازدواج در دست مسئولان و برنامه‌ریزان کشور است که بهترین راهنما در این راستا سند ابلاغی مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی روحانیت و حوزه‌های علمیه نباید از پرداختن به مسئله خانواده غافل شوند باید از هر فرصتی برای بازشناسی آسیب‌های خانواده استفاده و راه‌های اسلامی را برای ارتقای فرهنگ خانوادگی مطرح و تبیین کنند.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com