کد خبر ۳۹۳۷۳ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۶
با حضور معاون قوه قضائیه

80 دانش‌پژوه مرکز تخصصی فقه تجلیل شدند

با حضور معاون قوه قضائیه و جمعی از اساتید و طلاب مرکز آموزش‌های تخصصی فقه از 80 فارغ‌التحصیل سطوح مخلتف این مرکز تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی محقق‌فر در مراسم نخستین دوره فارغ‌التحصیلان این مرکز آموزشی با بیان اینکه طلاب دارای شناسنامه و میراث کهنی هستند، اظهار کرد: آیت‌الله جوادی آملی در بیاناتی با اشاره به جایگاه علما، علامه‌ها و آیات عظام گذشته، طلاب امروز را دارای شناسنامه‌ای کهن، معتبر و موثق می‌دانند.

مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی فقه افزود: امروز طلاب حوزه‌های علمیه میراث‌دار آن تاریخ کهن و متصل به آن بیوت هستند و در تاریخ معاصر ما با دو هویت عمومی حوزوی خاص همراه بوده‌ایم. از جمله مدرسه حقانی و دیگری مدرسه ولیعصر(عج) که هر دو میراث ماندگار و محل رشد و تعالی فقهای بزرگ تاریخ حوزه‌های علمیه هستند.

وی ادامه داد: مدرسه حقانی 50 سال پیش توسط شهید بهشتی راه‌اندازی شد تا طلابی مهذب و متخلق تربیت شوند و در این مسیر آیات قدوسی و مشکینی و سایرین همراه ایشان بودند و در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) که توسط آیت‌الله میرزا‌هاشم آملی‌(ره) تاسیس شد در همان ایام شهید مطهری وعده گرفته بود برنامه‌های درسی و تربیتی ویژه‌ای را برای طلاب به اجرا گذارد، ولی به دلیل شهادت این توفیق از ایشان گرفته شد و امروز داعیه‌دار این دو تجربه هستیم و وقتی به زحمات این دو مدرسه نگاه می‌کنیم باید بیش از پیش از خودمان مراقبت کنیم.

مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی فقه در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت حال حاضر این مرکز اشاره کرد و افزود: در دوره نخست جذب این مرکز موفق به جذب 23 طلبه سطح سه و 81 طلبه سطح دو شدیم و در دوره دوم پذیرش مرکز تنها 40 طلبه سطح سه را پذیرش کرده‌ایم که امروز از مجموعه پذیرش‌های اول و دوم شاهد فارغ‌التحصیلی بیش از 80 نفر از دانش‌پژوهان این مرکز هستیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به موفقیت‌های دانش‌پژوهان این مرکز اضافه کرد: در جشنواره علامه حلی که از سوی حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، برخی از دانش‌پژوهان مرکز شایسته تقدیر شدند و یا در دوره کارورزی فارغ‌التحصیلان نفرات ممتاز دوره متعلق به دانش‌پژوهان مرکز آموزش‌های تخصصی فقه بوده است.

محقق‌فر با بیان اینکه 12 نفر از رتبه‌های برتر منصب قضا متعلق به دانش‌پژوهان مرکز آموزش‌های تخصصی فقه است، گفت: در حال حاضر دوره جدید کارورزی 40 نفر از دانش‌پژوهان سطح دو آغاز شده است که با پایان دوره شاهد موفقیت‌های بیشتر دانش‌پژوهان خواهیم بود.

وی به مجله رسائل اشاره کرد و گفت: رسائل نام مجله تخصصی این مرکز است که آخرین پژوهش‌ها و تحقیقات دانش‌پژوهان در آن منتشر می‌شود و در ارزیابی داوران جشنواره مجلات حوزه موفق به کسب رتبه دوم این جشنواره شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com