کد خبر ۳۹۳۷۶ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۲
مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور:

گسترش مهدهای کودک اسلامی در دستور کار مسئولان قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: برنامه‌ریزی برای گسترش مهدهای کودک اسلامی با حمایت دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی ظهر امروز در دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به مسئله جمعیت اظهار داشت: وجود مشکلاتی در کشور سبب شده تا از نظر عملی زیاد به این زمینه پرداخته نشود.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ رشد جمعیت آسیب‌ها و خطرات بسیاری به همراه دارد، افزود: فرهنگ سازی ارزش دینی فرزندآوری در خانواده، برنامه ریزی فرهنگی برای سلامت اخلاقی نسل جدید جامعه و جلوگیری از فروپاشی نهاد خانواده ازجمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر ترویج سازگاری و بردباری میان زوجین جوان ، گفت: باید موضوعاتی که  با مباحث جمعیتی مرتبط است، به اطلاع اساتید درس خارج حوزه‌های علمیه و نیز نهادهای حوزوی رسانده شود.

زمانی خاطرنشان کرد: برنامه‌های تشویقی در بحث جمعیت باید در میان طلاب ارائه شود، و قانونی نیز در راستای حمایت مالی از افزایش فرزندآوری طلاب تصویب شود، برنامه ریزی برای گسترش مهدهای کودک اسلامی با حمایت دولت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مبحث جمعیت دارای ابعاد متعددی است، اظهار داشت: مبحث جمعیت ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسن میرمعزی با بیان اینکه سیاست‌های کلی در زمینه جمعیت تدوین و ابلاغ شده است، افزود: در این زمینه نباید از صفر شروع کرد، بلکه باید براساس جایگاه و نقش حوزه در این سیاست‌ها گام برداشت.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه کارکردهای متعددی در بحث جمعیت دارد، تصریح کرد: پیشنهادات لازم باید در این زمینه ارائه شود و یک نقش راهبردی برای حوزه علمیه در نظر گرفته شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ضرورت وجود برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و بلندمدت در حوزه علمیه، تصریح کرد: تشکیل شورای راهبردی حوزه و جمعیت با حضور نمایندگان سازمان‌ها و افراد متخصص می‌تواند تاثیرات موثری به همراه داشته باشد.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com