کد خبر ۳۹۳۸۲ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۷
شهردار قم:

مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی درباره رد طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) قم غیرمنطقی است

سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم گفت: مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در مورد رد طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) پس از ۲۰ سال یک کار منطقی نیست و نمی‌توان سرمایه‌های اجتماعی را با این تصمیمات از دست داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه طرح کلی بلوار پیامبر اعظم(ص) سال‌ها پیش به تصویب شواری عالی معماری و شهرسازی رسیده است، اظهار داشت: توقف امور عمرانی در این بلوار بدون مستندات قانونی منطقی  نیست.

شهردار قم انجام شدن ماده 9 در مورد چگونگی بازگشایی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) را مورد توجه قرارداد و گفت: بدون داشتن مستندات قانونی این کار غیرممکن بوده و ورود قوه قضاییه در این کار به معنای آن است که این طرح تمام مراحل را طی کرده است.

وی با اشاره به فروش 400 میلیارد تومان اوراق قرضه به مردم و تصویب آن در کمیسیون ماده 5 گفت: طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) در سال 92 به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه‌ شده بود و باید پرسید دلیل معطل‌کردن این موضوع به‌مدت سه سال در شورای عالی معماری و شهرسازی چیست؟

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه اصل سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) درگذشته به تصویب رسیده است، تصریح کرد: این رویه‌ها مستندات قانونی نداشته و نباید امور شهری به این نحو پیش برود.

شهردار قم بابیان اینکه شورای شهر منتخبان مردم هستند و دستی بالاتر از قانون‌گذاری برای شهر دارند، افزود: فرصت سرمایه‌گذاری در قم با این روش‌ها در حال از دست رفتن است چراکه تکریم سرمایه‌گذار در قم بسیار دارای اهمیت است.

وی با ابراز نگرانی درباره شهر قم گفت: باید به آقایانی که در تهران نشسته‌اند بگوییم ببینید در شهر قم چه خبر است و باید برحسب واقعیت‌ها درباره شهر تصمیم‌گیری کرد، هم‌اکنون در آستانه انتخابات هستیم و اعتمادسازی و ایجاد آرامش در میان مردم بسیار امر مهمی است از همین رو نباید با چشم‌بسته درباره مسائل عمرانی شهر تصمیم گرفت.

سقائیان نژاد با اشاره به هدر رفت سرمایه اجتماعی گفت: مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در مورد رد طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) پس از 20 سال بدون مستندات قانونی منطقی نیست و نمی‌توان سرمایه‌های اجتماعی را با این تصمیمات از دست داد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: در این مصوبه آمده بعد از 20 سال بافت تاریخی تخریب‌شده را مجدداً بازسازی شود، سؤال این است آیا صحبت از ساخت دوباره بافت تاریخی منطقی است.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com