کد خبر ۳۹۳۹۳ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم مطرح کرد

تلاش مدیران دانشگاه صنعتی قم برای ارتقاء رتبه علمی

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم گفت: چشم انداز این دانشگاه که هدف اصلی مدیران آن است، ارتقای رتبه دانشگاه صنعتی قم در میان دانشگاه‌های کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محمد فدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به رشته‌های تحصیلی دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: در این دانشگاه یک سری رشته‌های کلاسیک همچون مهندسی برق، مهندسی عمران و مهندسی مکانیک تدریس می‌شود.

وی ادامه داد: به جز رشته‌های کلاسیک سعی کردیم که در دانشگاه صنعتی قم یک سری رشته‌های میان رشته ای همچون مهندسی انرژی را هم داشته باشیم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم افزود: از جمله رشته‌های دیگر که در صنعت استان قم اهمیت دارد، رشته مهندسی مواد و متالوژی است. 50 درصد صنعت به مواد بستگی دارد و به دنبال راه اندازی رشته مهندسی مواد و متالوژی در دانشگاه صنعتی قم هستیم.

فدایی با اشاره به رشته‌های تحصیلی دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: راه اندازی رشته مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی را در این دانشگاه در دستور کار داریم و این رشته در بحث مدیریت صنعت مهم است.

وی ادامه داد: یکی از رشته‌های دانشگاه صنعتی قم مهندسی پلیمر است که در کمتر دانشگاهی وجود دارد و دانشجویان خوبی برای تحصیل در این رشته به دانشگاه صنعتی قم آمدند. راه اندازی رشته مهندسی پلیمر در این دانشگاه در راستای اهداف صنعتی استان قم است، چون بسیاری از صنایع استان با پلاستیک ارتباط دارد و رشته مهندسی پلیمر در این زمینه حرف برای گفتن زیاد دارد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی قم افزود: چشم انداز این دانشگاه که هدف اصلی مدیران آن است، ارتقای رتبه دانشگاه صنعتی قم در میان دانشگاه‌های کشور است و به دنبال این هستیم که درجه این دانشگاه را در کشور از درجه چهار به درجه دو برسانیم.

فدایی با اشاره اهداف مدیران دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: از جمله اهداف این مدیران کمک به صنعت استان قم و رونق بخشی آن است. در استان شهرک‌های صنعتی مختلفی وجود دارد که دانشگاه صنعتی قم به دنبال ورود در این شهرک‌ها است تا به صنایع موجود در آن کمک کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com