کد خبر ۳۹۴۲۱ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۷
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:

واحد تولیدی میعانات گازی در شهرک شکوهیه قم طعمه حریق شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: یکی از واحدهای صنعتی تولید میعانات گازی در شهرک صنعتی شکوهیه دچار حریق شد که این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،امیر طیبی نژاد امروز در حاشیه حادثه آتش‌سوزی یک واحد صنعتی در شهرک شکوهیه با اشاره به وقوع این حادثه اظهار کرد: این حادثه در یک واحد تولید میعانات گازی رخ داد که به دلیل گستردگی آتش و وجود مواد سوختی تا کنون مهار نشده است.

وی با بیان اینکه مسوولان این واحد صنعتی ایمن سازی مناسبی در مقابله با این حادثه انجام دادند، تصریح کرد: با این اقدام از سرایت آتش به دیگر واحدهای صنعتی در شهرک شکوهیه جلوگیری شد ولی واحدهای صنعتی اطراف سیستم گازشان قطع و سیستم بیرونی آنان دچار اشکال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با تاکید براینکه جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، ابراز کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی به دنبال نداشت ولی با توجه به وجود مواد آتش زا در این کارخانه، همچنان آتش سوزی ادامه دارد و متعاقباً خساراتی را برای مالک این واحد صنعتی به دنبال دارد.

وی با قدردانی از حضور سریع آتش نشانی شهر قم، گفت: ماموران آتش نشانی پس از اطلاع از این حادثه با سرعت در صحنه آتش سوزی حاضر شده و مشغول مهار سازی این حادثه هستند.

طیبی نژاد محل وقوع این حادثه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این واحد صنعتی که طعمه حریق شده در فاز توسعه شهرک صنعتی شکوهیه قرار دارد که به تولید مشتقات نفتی مانند روغن موتور اهتمام داشت.

وی علت این حادثه را عمل نکردن سیستم ایمنی یکی از مخازن هیدروکربن ذکر کرد و گفت: به دلیل سرازیر شدن هیدرو کربن‌ها در خیابان‌های شهرک شکوهیه این حادثه وسعت و گستردگی بیشتری یافت که با حضور نیروهای امدادی آتش نشانی مهار شد و دو مصدوم این حادثه توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خاطرنشان کرد: رضا سیار فرماندار قم و محسن عروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز برای بررسی این حادثه در صحنه حضور دارند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com