کد خبر ۳۹۴۲۸ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
آيت‌الله سبحاني:

وزير ارتباطات زمينه كنترل فضاي مجازي را فراهم كند/باز قراردادن درهاي فساد سبب سست شدن نظام مي‌شود

يكي از مراجع تقليد گفت: فضاي مجازي تهديدي براي جوانان و كودكان است،‌‌ با اين فضا همه مفاسد امكان ورود در همه خانواده‌ها و افراد را پيدا مي‌كند، وزير ارتباطات مي‌تواند اينها را كنترل كند و اين راه را ببندد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) اظهار کرد: دستورات اسلام بسیار خوب و معتدل است، اگر همه آموزه‌ها رجا باشد، انسان مغرور می‌شود، اگر خوف باشد، نمی‌تواند کار انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: مسیحیت واقعی همه‌اش امید نیست، بلکه خوف است، یهودیت نیز رجا است، بنابراین برای تکامل انسان مناسب نیست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید در عین حالی که امیدوار هستیم، خائف باشیم، گفت: کار اسلام این است، پیامبر اکرم(ص) مبشر و منذر بودند، تبشیر تنها سبب می‌شود انسان افسار بگسلد و گناه انجام دهد.

وی یادآور شد: شفاعت یهودی‌گری همه امید است، اگر همه آن خوف نیز باشد، فرد دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد، باید بین خوف و رجا زندگی کنیم، باید پشت رجا و خوف عمل انجام شود.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه قلم علما بهتر از خون شهدا است، گفت: مداد علما شهید را پرورش می‌دهد و جوانانی پیدا می‌شوند که حاضر هستند برای حفظ مقام ولایت خود را شهید کنند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند قلم‌های شما مسلسل‌های شما است، بنابراین به درس علاقه‌مند باشید، پیش از درس به مباحثه بپردازید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مادامی که علم ما قوی نباشد، نظام ما محفوظ نیست، گفت: حفظ نظام به علمای برجسته در فقه، اصول و تفسیر بستگی دارد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی تهدیدی برای جوانان و کودکان است،‌ عنوان کرد:‌ با این فضا همه مفاسد امکان ورود در همه خانواده‌ها و بین همه افراد را پیدا می‌کند، وزیر ارتباطات می‌تواند اینها را کنترل کند و این راه را ببندد.

آیت‌الله سبحانی یادآور شد: درهای فساد را باز قرار دادن و جوانان را آلوده کردن سبب سست شدن نظام می‌شود، جوانان باید مؤمن و مسلمان باشند، این تلفن همراه می‌تواند مرکز هر نوع فساد باشد چگونه این وزیر این موارد را کنترل نمی‌کند، رضایت خدا در این است که جوانان و کودکان را از این فضا نجات دهید.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com