کد خبر ۳۹۴۳۹ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد

ضرورت دقت مبلغان در محتوا و نحوه انتشار مطالب دینی

استاد حوزه علمیه قم بر ضرورت دقت مبلغان در محتوا و نحوه انتشار مطالب دینی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله محمدعلی گرامی در سومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با رویکرد ارتباطات اسلامی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه سوره یس قلب قرآن بوده و در این زمینه اقوال مختلفی مطرح است اظهار کرد: تبلیغ هدف و اساس کار انبیای الهی بوده و به در همین راستا سوره یس به عنوان قلب قرآن نام گرفته است.

وی با بیان اینکه آیات تبلیغ متفاوت بوده و در قرآن شرایطی برای تبلیغ و مبلغین بیان شده است افزود: تبلیغ همچون اشیای دیگر شامل علل مادی، صوری، قابلی و فاعلی است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امروز دشمن با فضای مجازی در داخل خانه ها نفوذ کرده است تصریح کرد: اگر در نماز جمعه ها به جمعیت جوانان و سالمندان دقت شود مشخص می‌شود که چقدر از جوانان ما در نماز جمعه حضور پیدا‌ می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه تبلیغ در جامعه اسلامی اظهار کرد: تبلیغ بستر و زمینه لازم خود را دارد و در هرجا این مساله در جامعه اثر نمی‌کند.

وی با اشاره به ضرورت دقت مبلغ در محتوا و نحوه انتشار مطالب بیان کرد: امروز همه از تبلیغات سوء رسانه‌های دشمن می‌نالند و گفته‌اند بیش از 80 مرکز تبلیغی و رادیویی و تلوزیونی علیه نظام اسلامی فعالیت‌ می‌کنند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com