کد خبر ۳۹۴۴۰ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

800 تخت بیمارستانی تا نیمه اول سال آینده افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تا پایان 6 ماهه اول سال 96، 800 تخت بیمارستانی جدید به مجموعه تخت‌های بیمارستانی استان اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،ابوالفضل ایرانی خواه در آئین شکرگزاری تکمیل بیمارستان فرقانی با اشاره به ویژگی‌های این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان فرقانی یک بیمارستان جنرال و تخصصی در استان قم است، این بیمارستان 20 سال نیمه کاره رها شد، اما در نهایت در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: از همه مسؤولان استانی و شهری قم که در اجرای پروژه بیمارستان فرقانی کمک کردند، تشکر می‌کنم، همچنین باید از پرسنل و مدیران دانشگاه علوم پزشکی قم هم قدردانی داشته باشم و اگر روحیه جهادی و بسیجی این افراد نبود، بیمارستان فرقانی به مرحله بهره برداری نمی‌رسید، این یک بیمارستان فاخر و در خورشان مردم استان قم است و مردم استان اکنون از آن استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بهره برداری بیمارستان فرقانی مصداق همدلی، همزبانی و خدمت صادقانه است و با بهره برداری از این بیمارستان، 350 تخت بیمارستانی جدید به امکانات درمانی استان افزوده شد و تا پایان 6 ماهه اول سال 96، 800 تخت بیمارستانی دیگر به مجموعه تخت‌های بیمارستانی استان قم اضافه خواهد شد.

ایرانی خواه با اشاره به عقب ماندگی استان قم در زمینه زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: برای جبران عقب ماندگی استان در این حوزه برنامه ریزی کردیم و تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های استان قم را در حوزه بهداشت و درمان توسعه بدهیم و این مساله را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های زیادی در حوزه بهداشت و درمان استان قم در حال احداث است، از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بیمارستان امیرالمومنین(ع)، بیمارستان منطقه نیروگاه، اورژانس هوایی، مرکز فیزیوتراپی، کلینیک‌های ویژه و ... اشاره کرد، اگر این پروژه‌ها به مرحله بهره برداری برسد، تحول عظیمی در حوزه بهداشت و درمان استان قم رخ می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: کلیات طرح تحول نظام سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است و هیچ خدشه ای بر ادامه روند اجرای این طرح وارد نخواهد شد، طرح تحول نظام سلامت برکات زیادی داشت و موجب شد تا مردم از پرداخت هزینه‌های کمرشکن بابت هزینه‌های بخش درمان رهایی پیدا کنند. 

ایرانی خواه با اشاره به مشکلات بودجه ای در حوزه بهداشت و درمان استان قم اظهار کرد: این مشکلات موجب شده است که پزشکان و پرستاران این استان کارانه حق الزحمه 10 ماه خود را دریافت نکنند، اما اصحاب بهداشت و درمان قم با این وجود به کار خود با قوت ادامه دادند.

وی ادامه داد: پزشکان و پرستاران قم با اینکه کارانه آن‌ها پرداخت نشد، اما اجازه بر زمین ماندن تعهدات وزارت بهداشت در  حوزه طرح تحول نظام سلامت ندادند و در اجرای این طرح در استان قم خللی ایجاد نشد و به همین دلیل از اصحاب بهداشت و درمان استان تقدیر می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان خاطرنشان کرد: به مدیران استان پیشنهاد دادیم که به بانک‌ها و موسسات اعتباری استان قم اجازه پرداخت تسهیلات بانکی را به سازمان‌های بیمه گر را بدهند تا این سازمان‌ها بتوانند بدهی خود را به این دانشگاه بدهند و دانشگاه علوم پزشکی قم هم بتواند کارانه حق الزحمه عقب مانده پزشکان و پرستاران استان را به آن‌ها پرداخت کند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com