کد خبر ۳۹۴۶۹ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۳
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مسئولان باید به فکر جبران خسارت حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو باشند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به وقوع حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان تجاری پلاسکو اظهار داشت: مسئولان در کنار همدردی با بازماندگان به فکر جبران خسارت حادثه‌دیدگان نیز باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به وقوع حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان تجاری پلاسکو اظهار داشت: وقوع این حادثه برای هموطنان ما مایه تأسف است و  خداوند متعال به خانواده قربانیان صبر عطا کند.

وی بابیان تسلیت به بازماندگان شهدا و مجروحان حادثه ساختمان پلاسکو افزود: از خداوند متعال خواستار صبر و حل مشکلات این افراد را دارم، زیرا این حادثه، یک حادثه فوق دردناک بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی خسارات ناشی از حادثه ساختمان پلاسکو را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این حادثه شمار زیادی از آتش‌نشانان جان‌باخته و عده‌ای نیز مجروح شدند، همچنین از نظر مالی نیز خسارت زیادی وارد شد و سرمایه‌های زیادی در این میان از بین رفت.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید به فکر جبران خسارت حادثه دیدگان باشند، خاطرنشان کرد: مسئولان در کنار همدردی با بازماندگان، به فکر جبران خسارت حادثه دیدگان نیز باشند، زیرا حادثه ساختمان پلاسکو در نوع خود بی‌سابقه یا کم‌سابقه بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خواستار اندیشیدن تمهیداتی به‌منظور جلوگیری از وقوع این‌گونه حوادث شد، و گفت: مسئولان باید تمهیدات مناسبی در این زمینه بیاندیشند تا از وقوع چنین حوادثی در ساختمان‌های مشابه ساختمان پلاسکو جلوگیری شود، بنابراین مکان‌های غیرقابل استفاده باید تخریب‌شده و بافت‌های فرسوده نیز بازسازی شوند.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com