کد خبر ۳۹۴۷۶ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۶
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم:

نیازمند احداث 200 مدرسه در شهر قم هستیم

محسن پورگلیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: برآورد کردیم که در استان به جز مناطق جدید شهری همچون منطقه پردیسان نیاز به ساخت 200 مدرسه جدید وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن پورگلیان با اشاره به مشکلات پیش روی احداث مدارس در منطقه پردیسان اظهار کرد: برای احداث مدرسه در این منطقه با مشکلاتی در حوزه زمین، اعتبارات و انشعابات مواجه هستیم، مهم ترین مشکل بحث زمین آموزشی در منطقه پردیسان است که به این مساله در جلسات استانی اشاره کردیم.

وی ادامه داد: در همه مناطق جدید شهری قم که در حال توسعه است، مثل بلوار غدیر، منطقه انسجام، بلوار 15 خرداد و مناطق حاشیه ای در حال توسعه شهر با مشکل کمبود زمین آموزشی و مدرسه مواجه هستیم، مردم اگر به دنبال تهیه مسکن در مناطق جدید شهر قم هستند، باید بحث امکانات خدماتی این مناطق را مدنظر داشته باشند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: مانع اصلی برای ساخت مدرسه جدید در شهر قم، بحث زمین است، اگر زمین واگذار شود، ممکن است که خیری حاضر به ساخت مدرسه در آن زمین شود، اما اگر زمینی نباشد، ساخت مدرسه جدید به تاخیر می‌افتد.

پورگلیان با اشاره به ضرورت ساخت مدارس جدید در استان قم اظهار کرد: برآورد کردیم که در استان به جز مناطق جدید شهری همچون منطقه پردیسان نیاز به ساخت 200 مدرسه جدید وجود دارد، اکنون 620 مدرسه فعال دولتی در استان قم داریم، از این تعداد حدود 310 مدرسه پس از استان شدن قم در سال 75 توسط خیرین یا از طریق اعتبارات دولتی ملی و استانی احداث شد.

وی ادامه داد: پس از استان شدن قم سالی 15 مدرسه با حدود 180 کلاس درس در این استان احداث شد، اما هنوز نیاز به احداث مدرسه جدید در استان قم وجود دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم در پایان خاطرنشان کرد: از 620 مدرسه استان، 320 مدرسه مقاوم است، 150 مدرسه استان قم تخریبی است و باید پس از تخریب دوباره ساخته شود، 150 مدرسه دیگر استان قم هم نیاز به عملیات مقاوم سازی دارد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com