کد خبر ۳۹۵۴۸ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۶
بازدید فرمانده نیروی انتظامی و دادستان قم از پلیس آگاهی:

4 باند سرقت در قم متلاشی شد/ دستگیری ۶ سارق خودرو و کشف برنج‌های قاچاق

سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه بیشتر سارقان غیربومی هستند، اظهار کرد: این افراد در بیش از هفت استان فعالیت مجرمانه داشتند و برخی هم اتباع بیگانه هستند که در قم اقدام به سرقت می‌کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سردار مجتبایی فرمانده انتظامی و مهدی کاهه دادستان قم از پلیس آگاهی قم بازدید کردند ، در این دیدار سرهنگ کرمی،  رئیس پلیس آگاهی وکارآگاهان پلیس تخصصی به تشریح فعالیت های خود و نحوه فعالیت و دستگیری 4 باند سرقت از منازل و 1باند سرقت خودرو در حضور دادستان و فرماندهی نیروی انتظامی پرداختند. در این مراسم که سارقان با چشم‌های بسته حضور داشتند، خودورهای کشف شده به مالکان تحویل شد.

 
اعتراف به ۹۰ فقره سرقت
 
فرمانده انتظامی استان قم در حاشیه این بازدید اظهار داشت: پلیس آگاهی قم در یک ماه گذشته موفق به شناساسی و متلاشی کردن چهار باند سرقت شد که سارقان، سرقت خودرو، سرقت از منزل و سرقت‌های مختلف را در سطح شهر انجام می‌دادند.
 
سردار کاظم مجتبایی افزود: چهار باند باند متشکل از ۱۸ نفر بود که به بیش از  ۹۰ فقره سرقت اعتراف کردند اما رصدهای اطلاعاتی و امکانات فنی ما می‌گوید که سرقت‌ها بیش از این بوده است.
 
وی ادامه داد: در این میان دو باند مربوط به سرقت منزل است که سارقان تاکنون به ۴۵ سرقت منزل اعتراف کرده اند، یک باند سه نفره نیز به ۲۰ سرقت خودرو اعتراف کردند و باند سه نفره دیگر تاکنون به بیش از ۴۵ فقره سرقت تحت پوشش که به طور عمده سرقت از زائران و افراد غیربومی بوده معترف شدند.
 
فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه بیشتر سارقان غیربومی هستند، اظهار کرد: این افراد در بیش از هفت استان فعالیت مجرمانه داشتند و برخی هم اتباع بیگانه هستند که در قم اقدام به سرقت می‌کردند.
 
وی اظهار داشت: پلیس آگاهی قم برای کنترل سرقت‌ها، افزایش کشفیات، برگرداندن اموال از دست رفته به صاحبان آنها، برقراری امنیت همه جانبه و کسب اعتماد عمومی مردم مصمم و قاطعانه به تلاش خود ادامه می‌دهد.
 
مجتبایی گفت: به مردم توصیه می‌کنم برای حفاظت از اموالشان نسبت به تقویت حفاظت‌های فیزیکی منازل، فروشگاه‌ها، خودروها با پلیس همکاری کنند و مسئولان را در امر مهم تأمین امنیت یاری دهند.
 
دادستانی در برخورد با سرقت جدی است
 
دادستان قم نیز در این مراسم ضمن بازدید از کشفیات و اداره آگاهی قم اظهار داشت که در خصوص حذف بستر و زمینه‌های وقوع سرقت و برخورد قاطع با سارقان به خصوص آنان که سامان یافته و باندی عمل می‌کنند و سابقه محکومیت دارند تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.
 
مهدی کاهه گفت: به تمام بزهکاران هشدار می‌دهیم که دادستانی در طرح برخورد با سرقت جدی است و بزهکاران نسبت به اصلاح خود اقدام کنند.
 
دستگیری ۶ سارق خودرو و کشف برنج‌های قاچاق
 
رئیس پلیس آگاهی استان قم نیز در جمع خبرنگاران درباره چگونگی دستگیری این سارقان اظهار داشت: این افراد از مدت‌ها پیش تحت نظارت پلیس آگاهی استان قم بوده‌اند که باکار پیچیده عملیاتی و اطلاعاتی دستگیر شدند.
 
وی افزود: 6 سارق که در سطح استان خودروها را به سرقت می‌بردند و سپس آن‌ها را متلاشی می‌کردند روز گذشته به دام قانون افتادند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان قم بیان کرد: تعداد خودرویی که از این سارقان کشف‌شده، حدود 12 خودرو مختلف است که سارقان نسبت به آن اعتراف کرده‌اند.
 
کرمی تصریح کرد: به این‌گونه افراد هشدار می‌دهیم، که دست از این عمل خود بردارند زیرا که پلیس آگاهی استان همیشه آن‌ها را تحت نظر دارد و روزی دستگیرشان می‌کند.
 
وی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه راننده یکدستگاه تریلر محموله برنج قاچاقی را  از استان‌های غربی بارگیری و قصد دارد با عبور از قم به تهران منتقل کند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
 
به گفته وی با اعزام مأموران به محورهای مواصلاتی مسیرهای احتمالی تردد خودرو مذکور تحت پوشش قرار گرفت و سرانجام تریلر در جاده سلفچگان شناسایی و متوقف شد.
 
کرمی ابراز کرد: در ادامه با توجه به اظهارات ضدونقیض راننده و عدم ارائه هرگونه مدارک گمرکی، بلافاصله ضمن هماهنگی قضائی خودرو به یگان منتقل و مورد بازرسی قرار گرفت.
 
رئیس پلیس آگاهی استان قم در ادامه از دستگیری دو سارق مغازه در قم خبر داد و عنوان کرد: با تلاش مأموران آگاهی استان، متهمان در کمتر از 48 ساعت دستگیر و به 30 فقره سرقت اعتراف کردند.
 
کرمی افزود: در پی طرح شکایت فردی مبنی بر اینکه مغازه وی مورد دستبرد قرارگرفته، موضوع در دستور کار مأموران آگاهی استان قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: در ادامه پس از حضور مأموران در محل و انجام اقدامات تخصصی هر دو متهم شناسایی و در کمتر از 48 ساعت دستگیر شدند.
 
رئیس پلیس آگاهی استان قم توضیح داد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به سرقت از 30 مغازه در استان اعتراف که نهایتاً پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شده و با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.
 
وی در پایان ضمن هشدار به کسبه خواست، تا از نگهداری وجوه نقد بیش‌ازحد معمول در مغازه خودداری کرده و سریعاً آن را به بانک بسپارند.
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com