کد خبر ۳۹۵۴۹ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۷
یک کشته و 4 مجروح ؛

تخریب کامل واحد مسکونی بر اثر انفجار در قم‌

عباس جعفری با اشاره به حادثه انفجار اظهار داشت: ساعت 16:40 عصر روز پنج شنبه بر اثر نشت گاز، یک ساختمان در منطقه تولیدداروی قم دچار انفجار و تخریب شد ، براثر انفجار ساختمان مسکونی به‌صورت کامل تخریب و سه منزل کناری دیگر نیز دچار خسارت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم از آتش‌سوزی دو واحد مسکونی و تخریب کامل یکی از این واحدها خبر داد.

عباس جعفری با اشاره به حادثه انفجار اظهار داشت: ساعت 16:40 عصر روز گذشته بر اثر نشت گاز، یک ساختمان در منطقه تولیدداروی قم دچار انفجار و تخریب شد.

وی ادامه داد: براثر انفجار ساختمان مسکونی به‌صورت کامل تخریب و سه منزل کناری دیگر نیز دچار خسارت شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم افزود: با اعلام حادثه نیروهای آتش نشانی با سرعت در محل حاضر و عملیات امداد و نجات را انجام دادند.

یک کشته و 4 مجروح

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم نیز در خصوص این حادثه گفت: همکاران ما در اورژانس بلافاصله پس از اطلاع به محل حادثه اعزام شدند.

مهدی فراهانی ادامه داد: علاوه بر منزل اصلی که کانون انفجار بود، چند منزل در اطراف آن نیز دچار خسارت شدند که 4 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.


وی افزود: در مرحله نخست، یک تن آقا حدود 33 ساله با انجام عملیات احیا به بیمارستان منتقل شد که متاسفانه با وجود تمام تلاش همکاران ما و اقدام هایی که انجام شد، این فرد جان خود را از دست داد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم خاطرنشان کرد: هم چنین یک تن آقا دیگر نیز که در این حادثه دچار سوختگی در حدود 30 تا 35 درصد شده بود به یکی از مرکزهای درمانی شهر منتقل شد.

وی بیان کرد: به دلیل شدت صدای انفجار 3 تن از همسایگان نیز دچار مشکل قلبی شده بودند که یک تن در محل مداوا شد و 2 تن دیگر به مرکزهای درمانی سطح شهر منتقل شدند.

فراهانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه گفت: قم بستر این نوع حوادث است ولی مردم در مواجهه با این گونه حوادث کمترین همکاری را با دستگاه‌های امدادی دارند.

وی اضافه کرد: متاسفانه مردم نه تنها در محل حادثه تجمع کرده بودند بلکه در کوچه‌های باریک محل‌های قدیمی خودرو پارک بود و خودروهایی هم که در حال عبور بودند راه را برای خودروهای امدادی باز نمی‌کردند و مانع امدادرسانی نیروهای امدادی می‌شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم خاطرنشان کرد: امیدواریم حادثه پلاسکو برای مردم ما تغییر فرهنگ را به دنبال داشته باشد زیرا که یک ثانیه برای نیروهای اورژانس و آتش نشانی برابر با نجات جان یک انسان است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com