کد خبر ۳۹۶۸۴ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۰
رئيس پليس آگاهی استان قم خبر داد:

انهدام باند کلاهبرداری 150 ميلياردی زمين در قم/کشف 21 تن برنج قاچاق در قم

سرهنگ کرمی از انهدام يک باند کلاهبرداري زمين در قم خبر داد و گفت:متهمان با مدارک جعلي 16 قطعه زمين را به ارزش 150 ميليارد ريال بفروش رسانده بودند ، همچنین در پي کسب خبري مبني وجود برنج هندي در انبار فروشگاهي در استان این مهم پیگیری و کالای قاچاق به میزان یک میلیارد ریال کشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سرهنگ احمد کرمي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت:در پي طرح شکايت 10 تن از هموطنان عليه خانمي مبني بر کلاهبرداري با شگرد فروش زمين از طريق اسناد جعلي، موضوع در دستور کار مأموران آگاهي استان قم قرار گرفت.

وی افزود:در ادامه با تلاش هاي صورت گرفته و تحقيق و بررسي هاي لازم يک نفر شناسايي اما اين مشخصات به دست آمده مربوط به خانمي بود که از طريق سرقت داخل خودرو در استان تهران در اختيار متهمه قرار گرفته بود.

وی افزود: تحقيقات ادامه داشت تا اينکه مشخص شد نامبرده براي تنظيم وکالتنامه هاي فروش زمين به يکي از دفترخانه ها مراجعه و اقدام به فروش تمامي اسناد کرده است.

سرهنگ کرمي افزود:بلافاصله با انجام اقدامات پليسي وي دستگير و در پليس آگاهي استان از همکاري و همدستي همسر و 6تن ديگر در اين رابطه پرده برداشت.

وی گفت: سپس با دستگيري اعضاء اين باند، متهمان صراحتاً به بزه انتسابي اعتراف و اذعان کردند16 عدد سند 6دانگ ملکي هر کدام به متراژ 300 متر در مجموع به ارزش 150 ميليارد ريال در يکي از نقاط مرغوب استان قم به فروش رسانده اند.  

 رئيس پليس آگاهي استان افزود: نهايتاً متهمان به انضمام پرونده تشکيل شده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي استان تحويل و با صدور قرار قانوني مناسب راهي زندان شدند.

وی ادامه داد :در پي کسب خبري مبني وجود برنج هندي در انبار فروشگاهي در استان بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان قم قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با اعزام به انبار موصوف تعداد دو هزار و 110 کيسه برنج هندي 10 کيلويي را مشاهده که صاحب کالا اعلام داشته، برنج ها را از پايتخت خريداري کرده است.

سرهنگ کرمي گفت: در ادامه پس از کارشناسي لازم صورت گرفته مشخص شد کالاي مکشوفه از نظر شماره پروانه بهداشتي و ورود باهمين شماره که توسط سازمان غذا و دارو در سامانه جامع گمرکي قيد شده، مغايرت داشته و مطابقت ندارد.

وي در ادامه با اشاره به محرز شدن کالاي قاچاق بيان داشت: ارزش ريالي کالاي مذکور بيش از يک ميليارد ريال مي باشد.

سرهنگ کرمي اضافه کرد: متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com