کد خبر ۳۹۶۹۰ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹
رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست نخبگان قم:

محدودیت ایران در قضیه هسته ای با شکست روبرو شد/ اقتصاد کشور سال آینده رشد می کند

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه به لطف خدا ما شرایط مان رو به بهبود است، گفت: دشمن قصد داشت ایران را با محدود کردن در قضیه هسته ای ضعیف کند اما موفق نشد.

به گزارش پیگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی اکبر صالحی شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی با نخبگان علمی و فرهنگی و صنعتی در فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مستقل ترین کشورهای جهان است که این امر در مراکز بین المللی ملموس تر است.

 وی با  بیان اینکه باید قدر این انقلاب را بدانیم، افزود:این انقلاب آرمان های بلندی را برای ما آفرید اما بعضی ها نگذاشتند  انقلاب آن طور که باید و شاید حرکت کند و مانع پیشرفت آن شدند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه انقلاب 37 سال پیش متولد شد وباید دوران های خود را بگذراند، بیان داشت: اگر انقلاب را به سه دوره تقسیم کنیم، هیچ انقلابی در خلا به وجود نمی آید،هر انقلابی یک پیشینه دارد که پیشینه انقلاب ما دوران مشروطه رخ داد.

صالحی گفت: تا امروز دوره بالندگی را طی کردیم و باید دوره فرهیختگی را ایجاد کنیم،آینده ما آینده روشنی است هرچند مشکلات فراوانی داریم.

 وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط مختلفی نسبت به کشورهای دیگر قرار دارد،جمهوری اسلامی ایران شبانه روز در مجامع جهانی نامش مطرح است،این انقلاب زمانی ظاهر شد و قدرت نمایی کرد که در مقابل تمام قدرت های دنیا ایستاد.

 رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در انقلاب ما بعد انسانیت اضافه شد، افزود: این یک فلسفه سیاسی است، انقلاب ما فلسفه سیاسی جدیدی ارائه کرد که بستر آن اسلام است و حکومت آن ولایت فقیه است.

 صالحی با بیان اینکه به لطف خدا ما شرایط مان رو به بهبود است، ابراز داشت: دشمن قصد داشت ایران را با محدود کردن در قضیه هسته ای ضعیف کند اما نتوانست ،باید قدر انقلاب را بدانیم و علی رغم نواقصی که دارد از آن حمایت  کنیم.

 وی با بیان اینکه از سال 96 کشور آرام آرام رشد اقتصادی خواهد کرد بیان داشت: فرهنگ با بعد روحانیت و جسمانیت ارتباط دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: باید به فکر معیشت باشیم  که یکی از ملزومات آن فراهم سازی بستر خوب فرهنگی است، بخش عمده فرهنگی الگوسازی است.

 وی افزود: باید اسوه هایی را معرفی کنیم و به آنها جایگاه بدهیم، مسائل فرهنگی ابعاد گوناگونی نظیر شنیداری دیداری دارند که  باید از کودکی روی بچه ها فرهنگ سازی کنیم.

 صالحی بیان داشت: ما باید نقد سیاسی در چارچوب منافع ملی کنیم نه نفع سیاسی در چارچوب منافع حزبی و درکنار آن باید  منصفانه نقد کنیم.

 وی با بیان اینکه عده ای جوسازی می کنند و اخبار غلط به مردم میدهند، اظهارداشت:ما باید در کف جامعه آگاهی بخشی کنیم تا این مسائل پیش نیاید.

 رئیس سازمان انرژی اتمی بیان داشت: در خصوص مسائل بازرگانی برای بهبود این مسئله در کشور باید بازاریابی خودمان را تقویت کنیم و فضای رقابت  ایجاد کنیم و از اسراف بپرهیزیم .

  .صالحی گفت: بعد از برجام ما جزو یکی از اعضای یورو اتم شدیم، مرکز پزشکی در حال احداث است که خودش یک جور مولد است

 وی گفت: علوم اسلامی محجور مانده و بیشتر به علوم غربی توجه می شود،غربی ها شرق شناسی را در دانشگاه های خود آموزش می دهند.

منبع : قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com