کد خبر ۳۹۷۷۸ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۳
در دیدار لاریجانی و فرمانده انتظامی قم مطرح شد

رایزنی با سردار اشتری به‌منظور افزایش اعتبارات نیروی انتظامی قم

آمارها و عملکرد نیروی انتظامی در استان قم نشان می‌دهد که حرکت و سمت گیری ناجا درست و مطلوب است از طرفی دیگر در رابطه با اعتبارات نیروی انتظامی در استان نیز من با سردار اشتری فرمانده کل ناجا صحبت‌هایی را کرده‌ام.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی لاریجانی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم و معاونان وی با اشاره به جایگاه و اهمیت ناجا در تأمین امنیت کشور، گفت: آمارها به ویژه موضوعاتی مطروحه درباره کاهش ۶۰ درصدی برخی از جرائم نشان دهنده عملکرد مثبت نیروی انتظامی در استان قم است و قطعا در این حوزه باید اقدامات و کارهای فکری و برنامه‌های توسعه‌ای در اولویت قرار گیرد.

 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمارها و عملکرد نیروی انتظامی در استان قم نشان می‌دهد که حرکت و سمت گیری ناجا درست و مطلوب است از طرفی دیگر در رابطه با اعتبارات نیروی انتظامی در استان نیز من با سردار اشتری فرمانده کل ناجا صحبت‌هایی را کرده‌ام و قطعا در این رابطه بار دیگر نیز گفت‌وگو خواهم کرد.
 
لاریجانی با بیان اینکه افزایش حمایت از نیروی انتظامی ضروری است، گفت: مسئله امنیت در کشور دارای اهمیت و جایگاه بالایی است و در این حوزه نیز ناجا مأموریت‌های متفاوتی دارد البته نیروی انتظامی در استان قم به خوبی عمل کرده و امروز آرامش در قم وجود دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر خوشبختانه ارتباط نیروی انتظامی استان قم با نهادهای دیگر بسیار مطلوب و مثبت است و بخش های دیگر از ناجا شکایتی نکرده‌اند که این نشان دهنده برنامه‌ریزی درست و هدفگذاری مناسب است از طرف دیگر قطعا در رابطه با مسئله زیرساخت‌های شهر قم من پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم.
 
کشف 7 تن مواد مخدر و 30 میلیارد تومان کالای قاچاق
 
کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم نیز در این با بیان اینکه پلیس قم هر سال ابتدا برنامه‌هایی را مشخص کرده و در همان راستا وظایفش را انجام می‌دهد، تصریح کرد: در سال جاری ‌پنج برنامه مهم هدف گیری شد که 70 درصد آن محقق شده است.
 
وی گفت: نخستین هدف افزایش شناخت کارکنان در حوزه‌های اخلاق راهبردی، کاربردی و تراز هوشی بالا است که جزء برنامه‌های عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان بوده و در این زمینه تلاش‌های زیادی در راستای آموزش قرآن، تفسیر، برگزاری مسابقات حفظ شده و آثارش را از سال گذشته تاکنون می‌بینیم.
 
فرمانده انتظامی استان قم افزود: از سال 92 تاکنون شاهد کاهش 60 درصدی جرائم کارکنان هستیم.
 
مجتبایی دومین هدف را اجتماعی کردن کنترل فضای جرم دانست و گفت: قم، استانی فرهنگی، ‌دینی و مذهبی است اگرچه مهاجرت‌ها موجب یکسری تغییرات در آن شده ولی حرکت پلیس پیوسته به سمت اجتماعی کردن فضای کنترل جرم بوده است.
 
فرمانده انتظامی استان قم موفقیت پلیس قم را به سبب بهره گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی استان دانست و تصریح کرد: پلیس قم این ارتباطات را به صورت منطقی و علمی با حوزه‌های علمیه، ‌دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش حفظ کرده است.
 
وی واکاوی آمارها و روندهای امنیتی را هدف سوم برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر کشفیات پلیس نسبت به سال گذشته از پنج تن به هفت تن رسیده است.
 
مجتبایی گفت: استان قم در سال جاری در حوزه تصادفات با کاهش مواجه بوده و در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز نسبت به سال گذشته از 12 میلیارد تومان کشفیات به 30 میلیارد تومان رسیده است.
 
وی افزود: در حوزه امنیت اخلاقی نیز برخلاف کسانی که نظرات تند و کندی می‌دهند یک روش میانه، منطقی و مردم پسند را پیش گرفته و نگذاشتیم فضای اجتماعی مشکلی پیدا کند.
 
فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: در حوزه سرقت‌های خرد اگرچه امسال با افزایش چهار الی پنج درصدی مواجه بودیم اما از نظر روانی و احساس امنیت وضعیت خوبی را در استان شاهد هستیم.
 
مجتبایی سپس دلایل افزایش سرقت‌های خرد را اعتیاد و بیکاری افراد بیان کرد و افزود: در بحث سرقت‌های خشن 13 تا 37 درصد کاهش داشته‌ایم.
 
فرمانده انتظامی استان قم افزود: در بحث صداقت کاری، راستگویی و حقیقت گویی حائز رتبه برتر کشور هستیم.
 
وی هدف چهارم را ‌بحث امنیت هوشمند برشمرد و گفت: برخی از استان‌ها از نظر گستره با اینکه کمتر از استان قم هستند اما 300 الی 400 دوربین در سطح معابر دارند، اما در قم تعداد دوربین های پلیس و شهرداری از 60 دوربین تجاوز نمی‌کند، این دوربین‌ها بسیار مهم بوده و ضریب امنیتی را بالا می‌برد.
 
مجتبایی در ادامه هدف پنجم را نگاه راهبردی به کنترل جرم دانست و افزود: در این زمینه باید سهم دستگاه‌ها در ارتقاء امنیت مشخص شود.
 
فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه همایش سهم من در امنیت اسفندماه برگزار خواهد شد، ضمن دعوت از رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در این همایش، یادآور شد: پلیس قم با دستگاه‌هایی از جمله استانداری،‌ شهرداری و دیگر نهادها و ارگان‌ها همکاری بسیار خوبی دارد.
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com