کد خبر ۳۹۸۱۷ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۳
تا ۱۵ اسفند

ثبت نام دوره فقه القضا تمدید شد

با توجه به اتمام مهلت یک ماهه ثبت نام ششمین دوره فقه القضا، بنا به درخواست متقاضیان و تصمیم شورای آموزشی مرکز آموزش‌های تخصصی فقه این مدت تا نیمه نخست اسفندماه تمدید شد.

به گزارش پایگا هاطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی فقه با اعلام این خبر اظهار کرد: این تمدید بنا بر درخواست متقاضیان به ویژه داوطبانی که از سایر شهرهای کشور بودند اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی محقق‌فر افزود: مواد آزمون ورودی ششمین دوره فقه القضاء شامل فقه (ابواب متاجر، اجاره، نکاح، طلاب، قضا، اقرار و حدود، شهادت، قصاص و دیات از کتاب شرح لمعه) و اصول فقه ( کتاب اصول فقه دو جلدی مرحوم مظفر) است.

وی بیان کرد: داوطلبان لازم است برای ثبت نام تنها به سامانه اینترنتی مرکز به نشانی www.atfeqh.ir مراجعه کرده و این تاریخ تا 15 اسفند بوده و قابل تمدید نخواهد بود.

مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی فقه در خصوص سرفصل‌های آموزشی دوره بیان کرد: فقه القضاء و فقه الجزاء بر مبنای کتاب مبانی تکمله المنهاج محقق خویی، فقه المعاملات و سایر متون معتبر فقهی، قواعد فقه متناظر با مباحث مورد نیاز دوره، حقوق موضوعه (حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزا و آیین دادرسی) ، مباحث آموزش پژوهش و نگارش علمی (نظری و عملی) از جمله این سرفصل‌ها است.

وی افزود: پذیرفته‌شدگان مرکز لازم است مطابق قوانین آموزشی حوزه‌های علمیه و با کیفیت مطلوب این دروس را به انتخاب خود از محضر استادان مجرب سطوح عالی حوزه‌ استفاده کنند. این مرکز به کمک استادان و مشاوران خود وضعیت علمی آنان را به صورت مستمر ارزیابی کرده و راهنمایی‌های لازم برای بهبود آموزش را به آنان ارائه می‌کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com