کد خبر ۳۹۸۲۰ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲
آیت‌الله حسینی بوشهری:

آشتی ملی برای مردم انقلابی ایران مصداق ندارد

امام‌جمعه قم با بیان اینکه مردم با فتنه‌گران قهر هستند، گفت:‌ آشتی ملی برای مردم انقلابی ایران مصداق ندارد، ین مردم باکسی قهر نیستند، آشتی ملی برای کشوری است که دچار مشکلات جدی و جنگ داخلی است، در سال 88 تعدادی در برابر نظام و انقلاب موضع گرفتند مردم با این‌ها قهر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس قم برگزار شد، با تقدیر از حضور پرشور مردم انقلابی ایران در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: حضور حماسی و هوشمندانه ملت در برهه‌های مختلف نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

امام‌جمعه قم افزود: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بعد از تهدیدات رئیس‌جمهور جدید آمریکا حماسه‌ای بزرگ بود، ازنظر بین‌المللی با 2 پیام لبیک به دعوت رهبر انقلاب و پاسخ محکم و دندان‌شکن به دشمنان انقلاب همراه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه این حضور ارزشمند بوده و عبادت محسوب می‌شود تصریح کرد: این حضور دوست را خوشحال و دشمنان را ناامید می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این حضور پرشور نشان داد ملت ایران شکست‌ناپذیر است و گام‌های بلندتری به سمت پیشرفت و تمدن سازی برمی‌دارد، تصریح کرد: ملت ایران در این اجتماع پرشور به دشمنان گفتند با تهدیدات و توطئه‌های پیچیده مردم دست از انقلاب خود برنمی‌دارند و در هر شرایطی درصحنه حاضر خواهند ماند.

استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه مردم به مسئولان نشان دادند علیرغم مشکلات به میدان می آییم اما معنای این حضور این نیست که از عملکرد مسئولان گلایه نداریم، افزود: از همین رو مردم باید از همه توان خود برای بهبود معیشت مردم گام بردارند، برای این مردم هر چه‌کار شود بازهم کم است.

آیت‌الله حسینی بوشهری به حضور نسل جوان در این راهپیمایی اشاره کرد و گفت: این حضور نشان داد ظرفیت انقلاب پیام خود را به نسل سوم و چهارم منتقل کرده و این ویژگی است که دیگر انقلاب‌ها از آن محروم بودند، انقلاب اسلامی نه پژمرده و نه دچار پیری زودرس شد چراکه توانست پیام خود را به نسلی که انقلاب ندیده منتقل کند.

امام‌جمعه قم با انتقاد از کسانی که مسئله آشتی ملی را موردتوجه قرار داده‌اند اظهار داشت: برخی درباره آشتی ملی سخن می‌گویند اما این سؤال مطرح می‌شود آشتی ملی بیشتر از این حضور؟

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مردم ایران پای‌کار انقلاب هستند خاطرنشان کرد: این مردم باکسی قهر نیستند، آشتی ملی برای کشوری است که دچار مشکلات جدی و جنگ داخلی است، در سال 88 تعدادی در برابر نظام و انقلاب موضع گرفتند مردم با این‌ها قهر هستند.  مردم بالاترین و عالی‌ترین ارتباط را دارند آن ها که به دنبال آشتی ملی هستند ببینند کجای کارشان ایراد دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به مراحل امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: مراحل قلبی، لسانی و عملی سه مرحله انجام امربه‌معروف و نهی از منکر بوده که اجرا و احیای این فریضه نیازمند زمینه‌سازی در جامعه است.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه ترویج معروف نیازمند پیش‌زمینه‌هایی در جامعه است که این روند تسهیل می‌شود تصریح کرد: معروف به‌منزله بذر پاکیزه‌ای است که اگر زمینه آن به‌خوبی زمینه فراهم نشود مثل این است که آن را در شوره‌زار بکاریم و توقع محصول پربار داشته باشیم.

وی بابیان اینکه در رابطه با مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر نباید بسنده به همین موضوع کرد بلکه باید زمینه‌های آن فراهم شود عنوان کرد: در جامعه دینی و انقلابی 4 نکته آسان‌سازی در آموزه‌های دینی، ارشاد تدریجی، تشویق و برخوردهای حمایتی مادی و معنوی از آمران به معروف و ناهیان از منکر نقش بسیار مهمی در ترویج این فریضه دینی در جامعه دارد.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com