کد خبر ۳۹۸۳۸ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۶
مدیرکل اقتصادی استانداری قم خبر داد:

افزایش 116 انشعاب برق صنعتی در استان قم/تکمیل14 طرح و پروژه با معرفی به بانک

مجید آوری فرد مدیرکل امور اقتصادی استانداری قم از افزایش 116 انشعاب برق صنعتی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این افزایش 14.5 درصدی مصرف برق واحدهای صنعتی نشان‌دهنده چرخش چرخ صنعت در استان بوده و نشان می‌دهد مسیر خوبی برای واحدهای صنعتی ایجادشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مجید آوری فرد با اشاره به اینکه مشکلات مالیاتی و تسهیلات بانکی مهم‌ترین مشکلاتی است که از پایش مشکلات اقتصادی استان احصا شده است، اظهار داشت:  فضای رقابتی نابرابر و منفی بین بانک‌های دولتی، نیمه‌دولتی و خصوصی از مشکلاتی است که سیستم اقتصادی استان با آن مواجه است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری قم بابیان اینکه عملکرد انقباضی بانک‌ها از مرکز ابلاغ می‌شود، افزود: نبود روحیه ریسک‌پذیری در مدیران بانکی استان و مشکلاتی همچون بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی و عدم تمایل به پرداخت تسهیلات در بخش سرمایه ثابت، عدم رعایت قواعد شرعی و قانونی در تمدید و مسائلی ازاین‌دست عمده موانع پیش روی فعالان اقتصادی استان است.

به گفته وی، الزام بانک‌ها به پرداخت درصدی از تسهیلات در قالب سرمایه ثابت، ایجاد محدودیت جهت جلوگیری از خروج منابع بانکی از استان‌ها، تعیین شاخص استانی برای ارزیابی عملکرد بانک‌ها از مهم‌ترین راه‌حل‌های پیشنهادی برای حل مشکلات است.

آوری فرد بر لزوم کاهش سخت‌گیری دستگاه‌های نظارتی در مساعدت بانک‌ها با واحدهای تولیدی تأکید کرد و ادامه داد: تاکنون 14 طرح و پروژه برای تکمیل به بانک‌های استان معرفی‌شده است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com