کد خبر ۳۹۸۳۹ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۳
سخنگوی شورای شهر قم:

افزایش ۴۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها در شهر قم صحت ندارد

سخنگوی شورای شهر قم با تکذیب خبر افزایش ۴۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها گفت: با توجه به افزایش هرساله کرایه‌ها با توجه به تورم امسال ۱۳ درصد افزایش کرایه تاکسی‌ها منظور شده که در برخی خطوط به‌صورت دوسالانه افزایش ۲۵ درصدی داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عباس ذاکریان با رد خبر افزایش 40 درصدی کرایه تاکسی‌ها اظهار داشت: آنچه در رسانه‌ها دراین‌باره منتشرشده صحت ندارد، با توجه به اینکه هرساله با توجه به تورم نرخ کرایه‌ها افزایش می‌یابد امسال نیز حدود 13 درصد افزایش کرایه تاکسی‌ها را داریم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر قم بابیان اینکه افزایش نرخ کرایه‌ها در 112خط تاکسیرانی شهر قم افزایش 13 تا 17 درصدی دارد، افزود: بر اساس پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در همه حوزه‌های تاکسی‌های بی سیم،گردشی،خطی، ون و تاکسی‌بار با توجه به اینکه حداقل کرایه طی دوسال 94-95 مبلغ 700 تومان بود در سال 96 به 800 تومان افزایش می‌یابد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در افزایش‌های به‌عمل‌آمده فقط یک مورد از کرایه‌ها از 800 تومان در سال 95 به 1000 تومان به‌صورت دوسالانه افزایش می‌یابد، این افزایش 25 درصد است که به تفکیک برای سال 96 حدود 12 ونیم درصد و برای سال 97 نیز به همین میزان افزایش کرایه‌ها لحاظ شده است.

وی بابیان اینکه در تاکسی‌های گردشی عنوانی به اسم کرایه حداقل لحاظ شده است عنوان کرد: در این تاکسی‌ها نیز بر اساس مقررات موجود حداقل کرایه برای 3.5 کیلومتر مسافت لحاظ می‌شود که امسال از 700 تومان برای سال آینده به 800 تومان افزایش می‌یابد.

ذاکریان به خطوط تاکسی‌هایی که افزایش 25 درصدی کرایه داشته‌اند اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیم اتخاذشده این افزایش شامل خطوط میدان جانبازان- گلزار، 4 راه بازار- فرهنگیان، انقلاب-پلیس، میدان سعیدی- کشاورز شمالی،‌ ساحلی- دانشگاه آزاد،منتظری- نبوت،میدان سعیدی- نبوت،میدان امام- کشاورز جنوبی، میدان امام- سوم خرداد جنوبی، میدان امینی بیات- شاد قلی خان، میدان نبوت- شیخ‌آباد، 14 متری امام حسین- امین‌آباد و میدان مطهری- 30 متری کیوانفر می‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر قم، میدان مطهری- آزادگان،میدان امام- ابتدای جاده کوه سفید،بلوار شهید منتظری- جوادالائمه،میدان مطهری- خیابان سلامت،میدان مطهری- امینی بیات، 3 راه بازار- میدان پلیس، سه‌راه یزدانشهر- جمکران و پردیسان- استقلال و موتلفه از دیگر خطوط تاکسیرانی است که مشمول افزایش 25 درصدی کرایه شده‌اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com