کد خبر ۳۹۸۴۰ انتشار : ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران:

همایش ملی «جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی» در قم برگزار می‌شود

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: مرکز تحقیقات زن و خانواده یک مرکز تخصصی پژوهش حوزه مطالعات زنان است، ازاین‌رو مباحث چالشی فراوانی در این عرصه وجود دارد،همایش ملی جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی 5 اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، فریبا علاسوند پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزاری همایش زن و خانواده را در دستور کار خود قرارداد، همچنین جایگاه شخصیت علامه طباطبایی و نگاه علامه به این بحث ایجاب می‌کند که به‌عنوان یک نقطه عطف  آنچه ایشان به جنسیت و خانواده پرداخته، بپردازیم.

وی بابیان اینکه چند کار در دستور کار پروژه‌های به‌دست‌آمده از مطالعات زنان قرارگرفته است، افزود: فراخوانی برای به حرکت درآوردن همایش داده‌ایم که 81 مقاله با این فراخوان به دست ما رسیده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: مقالات علمی و پژوهشی که به‌صورت سفارشی در این بحث نگارش شده در چهار پنل تخصصی روز همایش معرفی خواهد شد که طبیعتاً هر مقاله‌ای به‌صورت خلاصه در همایش بیان خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بخش مصاحبه‌ها ممکن است که بخشی از آن منتشر نشود اما بخش مصاحبه می‌تواند به همایش و این مرکز کمک کند، همچنین مجموع این تلاش در راستای این بوده که مرز مطالعاتی در این بحث را یک مقدار به سمت جلو هدایت کند.

دبیر علمی همایش ملی جنسیت و خانواده با اشاره به زمان و مکان برگزاری همایش عنوان کرد: این همایش 5 اسفند در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، همچنین مکان همایش در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خواهد بود.

وی تأکید کرد: سعی کرده‌ایم که در برگزاری همایش دچار روزمرگی نشویم به همین دلیل یک سخنرانی و دو پنل تخصصی در نوبت صبح، یک سخنرانی و یک الی دو پنل به همراه یک میزگرد در نوبت عصر اجرا خواهد شد.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران بابیان اینکه فراخوان مقالات از مهرماه شروع‌شده است، بیان کرد: طبق فراخوانی که داشتیم تا 15 بهمن‌ماه سال جاری تمام مقالات را تحویل گرفته‌ایم که بخشی از این مقالات به‌صورت چکیده در همایش بیان خواهد شد.

وی بابیان اینکه همایش ملی جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی 5 اسفند برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش ملی جنسیت و خانواده در نگاه علامه طباطبایی پنج اسفند با 81 مقاله که از طلاب برادر و خواهر به دست رسیده است برگزار می‌شود.

علاسوند با اشاره به اینکه هدف از برگزاری همایش بالندگی است، خاطرنشان کرد: باید حوزه مطالعات میان اندیشمندان شیعی پیشرفت کند اگر انتقاد نشویم پیشرفت دانش رخ نمی‌دهد ازاین‌رو هدف ما از برگزاری همایش رونق علمی بوده که امیدواریم در یک الی دو سال آینده اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: اینکه علامه در زمان گفتمان خود که در فضای دانش مطالعات زنان در غرب شکل‌گرفته چقدر تعامل داشته و چه تأثیراتی گذاشته، در این زمینه مقالاتی دریافت نکرده‌ایم، همچنین در بحث نگرش علامه مقاله زیادی به دست ما نرسیده است.
دبیر علمی همایش خاطرنشان کرد: یکی از محورهایی که نزدیک به نیمی از همه مقالات دریافت شده را به خود اختصاص داده، دیدگاه فهم درون‌متنی علامه(ره) نسبت به زن و خانواده است.

وی مطرح کرد: به‌طور مشخص با سه دانشگاه، مرکز مطالعات زنان دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی(ره) و دانشگاه الزهرا همکاری داشته‌ایم.

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: مرکز تحقیقات زن و خانواده یک مرکز تخصصی پژوهش حوزه مطالعات زنان است، ازاین‌رو مباحث چالشی فراوانی در این عرصه وجود دارد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com