کد خبر ۳۹۸۶۲ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۱
فرماندار قم:

سازمان‌های مردم‌نهاد حلقه مفقوده تولید کنندگان با مردم هستند

سیار بابیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد باید حلقه ارتباطی مردم با کارخانه‌های اقلام باکیفیت ایرانی باشند، افزود: این سازمان‌ها با شناسایی کارخانه‌های ایرانی که به تولید اقلام باکیفیت می‌پردازند و نیز برقراری ارتباط میان آن‌ها با مردم، می‌توانند سبب ترویج خرید کالاهای ایرانی و رفع مشکلات جوانان شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رضا سیار عصر امروز در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم، که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جوانان مسئله تأمین جهیزیه است، اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که سازمان‌های مردم‌نهاد به همراه دستگاه‌های اجرایی استان، این مشکل را برای جوانان و به‌خصوص جوانان کم‌بضاعت برطرف کنند.

وی بابیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد باید حلقه ارتباطی مردم با کارخانه‌های اقلام باکیفیت ایرانی باشند، افزود: این سازمان‌ها با شناسایی کارخانه‌های ایرانی که به تولید اقلام باکیفیت می‌پردازند و نیز برقراری ارتباط میان آن‌ها با مردم، می‌توانند سبب ترویج خرید کالاهای ایرانی و رفع مشکلات جوانان شوند.

سیار با تأکید بر اینکه خرید اقلام ایرانی به چرخه اقتصادی کشور کمک می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه مقوله چشم و هم‌چشمی سبب شده تا مردم به کالاهای خارجی روی‌آورند که این مسئله به ضرر اقتصاد کشور است، همچنین از ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به‌ضرورت تلاش مسئولان در راستای ترویج کالاهای ایرانی، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در راستای تحقق این مهم گام بردارند تا ازدواج جوانان نیز به‌راحتی انجام شود، چراکه هرچه میزان مشکلات ازدواج‌ها کمتر شود تمایل به ازدواج نیز افزایش‌یافته و از افزایش سن ازدواج که یک آسیب اجتماعی است، کاسته می‌شود.

فرماندار قم با تأکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در ترویج کالاهای ایرانی، عنوان کرد: اگر بخش‌های مختلف استان چون بخش صنعت، صداوسیما، بانک‌ها و غیره با یکدیگر همکاری کنند می‌توانند استفاده کالاهای ایرانی را در میان مردم ترویج داده و مقوله تکیه‌بر تولیدات داخلی را تحقق بخشند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان کالاها را به‌صورت اقساط به فروش رساند، همچنین بانک‌ها می‌توانند تسهیلاتی به این منظور در نظر بگیرند تا مردم تمایل بیشتری به استفاده از اقلام داخلی داشته باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com