کد خبر ۳۹۸۶۴ انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۶
معاون فرهنگی و امور جوانان قم خبر داد :

با وجود 32 هزار نفر زوج جوان صرفا نیمی از آنها در کلاس‌های آموزشی زندگی پایدار شرکت کرده‌اند

معاون فرهنگی و امور جوانان قم با بیان اینکه دوره آموزشی مهارت‌های زندگی به زوجین، از مهم‌ترین اقدامات مؤثر در کاهش طلاق است، گفت: با وجود 32 هزار نفر زوج جوان صرفا نیمی از آنها در کلاس‌های آموزشی زندگی پایدار شرکت کرده‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی پارسانیا در سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به تشکیل شورای تحکیم خانواده و کاهش طلاق، اظهار داشت: این طرح توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ارائه شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد این طرح ترویج ازدواج در جوانان و کاهش میزان طلاق در زوجین است، افزود: بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد با توجه به حوزه‌های تخصصی آن‌ها در راستای تحقق این مهم و نیز آمادگی برای سایر مشارکت‌های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

پارسانیا با تاکید بر اینکه دوره آموزشی مهارت‌های زندگی به زوجین، از مهم‌ترین اقدامات مؤثر در کاهش طلاق است، تصریح کرد: طی دو سال گذشته بیش از 12 هزار زوج جوان در دوره آموزشی زندگی پایدار شرکت کرده‌اند.

وی اقدامات صورت گرفته در طول یکسال گذشته را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: شناسایی مجموعه‌های فعال استان در زمینه ازدواج و خانواده، برگزاری جشنواره هلهله فرشته‌ها به صورت سالانه، شناسایی اساتید مشاور و مدرسین برجسته استان و راه اندازی مجمع خیرین ازدواج استان از جمله اقدامات انجام شده توسط این معاونت فرهنگی و امور جوانان قم است.

معاون فرهنگی و امور جوانان قم با بیان اینکه 32 هزار نفر زوج جوان در قم وجود دارد، افزود: از این تعداد تنها حدود 50 درصد در کلاس‌های آموزشی زندگی پایدار شرکت کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه نقش ظرفیت‌های مردمی در اجرای این طرح بسیار پررنگ دیده شده، بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که حضور مردم در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها همواره سبب رسیدن به موفقیت و پیروزی می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com