کد خبر ۳۹۹۶۴ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
مدیرکل کمیته امداد استان قم:

یک ریال از پول مردم برای تشکیلات و حقوق پرسنل هزینه نمی شود

میرشکار با بیان این که کمیته امداد همواره درصدد این است که امانات مردم را درست هزینه کند، گفت: یک ریال از پول هایی که از مردم دریافت و در صندوق صدقات ریخته می شود بابت هزینه تشکیلاتی، حقوق پرسنل و تبلیغات صرف نشده و نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد گفت: 22 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام دستور تأسیس کمیته امداد را با هدف رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان صادر کردند.

وی افزود: خوشبختانه در طی 38 سال کمیته امداد امام خمینی(ره) کارنامه درخشانی را داشته که به دلیل پشتوانه مردمی و اعتماد جامعه بوده است، در استان قم طی این سال خدمات بسیار ارزنده ای صورت گرفته و در حال حاضر حدود 20 هزار خانواده از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.

میرشکار با بیان این که هرسال کمیته امداد بودجه ای را از محل اعتبارات دولتی در استان جذب می کند، اظهار داشت: بخشی هم اعتبارات مردمی است، در سال 95 مردم قم حدود 30 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند و نزدیک به 70 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: از مجموع 30 میلیارد حدود 8 میلیارد در حوزه اکرام بوده که مستقیم از حامیان به حساب ایتام واریز شده است، نزدیک به 12 میلیارد تومان صدقاتی بوده که بر اساس ضوابط موجود در سرفصل های گوناگون درمان، مسکن، فرهنگی و معیشت خانواده های مورد حمایت هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که در سال جاری نزدیک به 12 میلیارد تومان بابت هزینه درمانی خانواده های پرداخت شده است، ابراز داشت: در سال جاری 850 مورد کمک هزینه ازدواج که مبلغ 3 میلیون تومان است به هر زوج مورد حمایت به صورت بلاعوض پرداخت کردیم.

وی عنوان کرد: فردا 210 واحد مسکونی که تقریبا 13 و نیم میلیارد تومان کمیته امداد بابت آن ها هزینه کرده به محرومان نیازمند مسکن واگذار می شود، در سال 95 حدود 5 هزار از افراد نیازمند از یک تا پنج میلیون تومان وام فرض الحسنه دریافت کردند.

میرشکار خاطرنشان کرد: تا کنون نزدیک به 4 و نیم میلیارد تومان به صورت موردی برای رفع مسائل و مشکلات خانواده ها پرداخت شده است، در سال جاری حدود هزار و 200 نفر از افرادی که توانمندی جسمی، مهارت و سواد داشتند توانستند وام اشتغال دریافت کنند و روی پای خود بایستند و از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون نزدیک به 2 هزار نفر از سالمندان و افراد مورد حمایت به صورت رایگان و با تکریم ویژه به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا(ع) اعزام شدند، مبلغ قابل توجهی هم برای بازسازی منازل تعدادی از خانواده صرف شده است؛ هرماه مبلغی به عنوان معیشت به خانواده ها پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان این که کمیته امداد همواره درصدد این است که امانات مردم را درست هزینه کند، گفت: یک ریال از پول هایی که از مردم دریافت و در صندوق صدقات ریخته می شود بابت هزینه تشکیلاتی، حقوق پرسنل و تبلیغات صرف نشده و نمی شود، تمام همت و تلاش کمیته امداد این است که تکریم نیازمندان را حفظ کند.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com