کد خبر ۳۹۹۶۶ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سپاه پاسداران هیچ هراسی از ‌دشمنان‌ ندار‌د

مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی و جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه پاسداران هیچ هراسی از ‌دشمنان‌ ندار‌د، گفت: امروز همه مقامات عراقی و سوری از سپاه پاسداران تشکر کرده و درخواست کمک دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، اخیراً کنگره آمریکا دوباره و در زمان‌هایی که دیگر حربه‌ای برای اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ندارد بحث سپاه پاسداران ایران را به میان کشیده و با تهمت‌های واهی سپاه را در ردیف گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

بیان چنین طرحی توسط کنگره آن‌قدر سخیف و پیش‌پاافتاده است که حتی برخی از اعضای کنگره آمریکا هم‌نظر چندان مثبتی نسبت به این موضوع ندارند که خود نشان از دست‌خالی آمریکا برعلیه ایران است.

وزیر امور خارجه کشورمان هم دراین‌باره می‌گوید: این تحرکات دولت ایالات‌متحده، هیچ منفعتی برای آمریکا ندارد. همه دنیا اذعان دارند که برادران ما در سپاه بیشترین حمایت را از کشورهای همسایه در مقابل تروریسم داشته‌اند. هرگونه حرکت علیه این مردان غیور ما، صرفاً باعث روشن‌تر شدن ماهیت آن‌هایی می‌شود که این حرکت‌ها را صورت می‌دهند.

در ارتباط با این موضوع با مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی و جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران به صحبت پرداخته‌ایم که از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

تسنیم: نظر شما در ‌ارتباط‌ با اقدام اخیر کنگره آمریکا درباره تروریستی خواندن سپاه چیست؟

اگر دشمنان می‌خواهند سپاه پاسداران را به‌عنوان تروریست معرفی کنند مثل این بوده که مال‌باخته را به‌عنوان دزد و یا مقتول را به‌عنوان قاتل معرفی کنند، دشمنان باید بدانند که سپاه در خط مقدم مقابله با داعش و تکفیری‌ها قرار دارد.

همه می‌دانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ارگان رسمی، قانونی و کاملاً شفاف در ایران بوده که بخشی از توان دفاعی و ارتش یک کشور محسوب می‌شود و این‌که می‌گویند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ارگان تروریستی بوده نشانه حماقت و خود را به حماقت زدن است.

تسنیم: نقش سپاه پاسداران در کمک به کشورهای دیگر چگونه است؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اگر توانی را در مقابل بعضی از جریانات صرف کرده، کاملاً با هماهنگی برای مقابله با جریان‌های سیاسی بوده است، ازاین‌رو یک مورد دشمنان ذکر کنند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه تعرض به یک کشور عمل کرده باشد؟.

تسنیم: آیا امکان چشم‌پوشی از نقش سپاه در مقابله با تکفیری‌ها وجود دارد؟

امروز همه مقامات عراقی و سوری از سپاه پاسداران تشکر کرده و درخواست کمک دارند، به‌هرحال امروز تکفیری‌ها و داعشی‌ها تروریست هستند و این خنده‌دار است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنند.

تسنیم: نقش عربستان و برخی کشورهای منطقه در این موضوع چیست؟

عربستان، ترکیه و آمریکا که در معرفی سپاه به‌عنوان یک سازمان تروریستی نقش داشته و در این زمینه ورود پیدا کردند، باید بدانند که این مسئله خنده‌دار است، به دلیل اینکه همه دنیا می‌دانند سپاه به هیچ کشوری بدون اجازه وارد نمی‌شود، و معرفی سپاه به‌عنوان سازمان تروریستی حماقت و جهالت آنان را می‌رساند.

تسنیم: برداشت شما از رئیس‌جمهور جدید آمریکا و نقش وی در طرح این موضوع چیست؟

رئیس‌جمهور تازه‌کار آمریکا باید بفهمد که رئیس‌جمهورهای قبلی آمریکا با اینکه اتحاد و انسجام دولت‌های اروپایی را به همراه داشتند، نتوانستند ضربه‌ای به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی بزنند، حال ترامپ با راهپیمایی‌هایی که علیه خود در آمریکا شاهد است چگونه می‌خواهد کاری از پیش ببرد.

ترامپ باید از اهداف شوم خود دست بردارد، چراکه اوباما، بوش، کارتر، و بقیه کسانی که در دوران جمهوری اسلامی رئیس‌جمهور بودند و وحدت مردم و نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های آمریکا را پشت سرخود برای حمایت داشته‌اند و علیه جمهوری اسلامی یکپارچه بودند نتوانستند علیه جمهوری اسلامی کاری کند و امروز یک دیوانه‌ای به نام ترامپ که دستگاه حاکمیت نظام آمریکا را هم به همراه ندارد برای ایران و سپاه شاخ‌وشانه می‌کشد.

تسنیم: چرا تصمیم اخیر کنگره باوجود ترامپ خنده‌دارتر شده است؟

ترامپ این روزها به‌عنوان یک عروسک و دلقک در افکار عمومی دنیا، اعم از آمریکا و اروپا مطرح بوده و یقین بداند که کاری از پیش نخواهد برد.بوش و اوباما توانستند همه اروپا و قدرت‌های دیگر را علیه جمهوری اسلامی همراه کنند ولی ترامپ امروز اروپا را در مقابل خود قرار داده و باید بداند که با موقعیت متزلزل و ناپایدار نمی‌تواند یک جبهه مستحکم علیه جمهوری اسلامی راه بیندازد.

تسنیم: این صحبت‌ها در آرمان‌های سپاه نقشی خواهد داشت؟

سپاه پاسداران هیچ هراسی از اینکه دشمنان بخواهند آن را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنند ندارد،  چرا که دشمنان از اول انقلاب تا به الان حرف‌هایی را برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی زده و می‌زنند که بیشتر شبیه باد هواست.

تسنیم: کلام آخر؟

اقدام اخیر آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران نشان از ضعف بالای آن‌ها در مقابله باقدرت جمهوری اسلامی است.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com