کد خبر ۴۰۰۲۵ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳
آيت‌الله مكارم شيرازي:

فرهنگ قرآن روح تشنه مردم را سیراب می‌کند

يكي از مراجع تقليد گفت: فرهنگ قرآنی در بین مذاهب، فرهنگی است که می‌تواند روح تشنه مردم را سیراب کند بنابراین هر اندازه کار قرآنی انجام دهیم به این درخواست و تقاضا پاسخ می‌دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه که در راستای موضوع سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه قرآن اظهار کرد: دنیای امروز  به عقیده ما تشنه یک مذهب دارای فرهنگ متعالی است و از مادی‌گری خسته شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ قرآنی در بین مذاهب، فرهنگی است که می‌تواند روح تشنه مردم را سیراب کند بنابراین هر اندازه کار قرآنی انجام دهیم به این درخواست و تقاضا پاسخ می‌دهیم.

این مرجع تقلید با اشاره به سخن یکی از شخصیت‌های آمریکایی گفت: این شخصیت پس از نشر اسلام گفته بود باید در انتظار روزی باشیم که مردم آمریکا با صدای قرآن از خواب بیدار شوند.

وی با بیان اینکه در دوران کنونی هجمه علیه قرآن بسیار فراوان است گفت: عده‌ای از مزدورانی هستند که هجمه‌هایی به قرآن وارد می‌کنند که به دلیل مسائل سیاسی است زیرا اسلام در دنیا در حال پیشرفت است به ویژه از زمانی که انقلاب اسلامی و بهار عربی ظهور کرده، قرآن ستیزی افزایش پیدا کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: هر اندازه کار قرآنی کنیم جوابی برای سخنان بی‌اساس دشمنان علیه شیعیان است.

وی تأکید کرد: باید در تمام جلسات به این امر توجه شود که هدف از حفظ و قرائت قرآن فهمیدن معانی و عمل به قرآن است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ابتدا باید تدبر صورت گیرد و سپس عمل شود، تا به قرآن عمل نشود اثر خود را نمی‌گذارد.

وی ضمن ابراز خرسندی از دعوت کشورهای دیگر برای شرکت در جلسات قرآنی گفت: این امر سبب می‌شود از نزدیک این جلسات را مشاهده کنند. پیش از انقلاب قرآن حتی در حوزه‌ها مهجور بود ولی قرآن پس از انقلاب در حوزه‌ها آب و رنگ دیگری گرفته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد:‌ جلسات تفسیر قرآن در حوزه برگزار می‌شود با وجود آنکه تفاوت کرده ولی هنوز در اول خط هستیم و باید در نظر داشت قرآن دریایی ناپیدایی است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز مطالبی است که در تفسیر نمونه می‌توان نوشت و هر زمان به سوی قرآن برویم موارد جدیدی است که می‌توان آنها را کشف کرد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com